شاهرود - رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود از اعزام ۲۵۲ مبلغ خواهر و برادر طی ماه رمضان در این شهرستان خبر داد و گفت: ازاین‌بین ۲۱۰ مبلغ بومی شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان ظهر پنج‌شنبه در نشستی با حضور مبلغان اعزامی و امنای مساجد شاهرود با موضوع اقدامات تبلیغی ماه رمضان به میزبانی تبلیغات اسلامی این شهرستان، ضمن اشاره به اعزام ۲۵۲ مبلغ در ایام ضیافت الهی، تأکید کرد: ازاین‌بین ۲۱۰ نفر بومی و ۴۲ نفر غیربومی و اعزامی از قم و مشهد هستند.

وی افزود: در بین مبلغان همچنین ۴۲مبلغ اعزامی، ۳۲ روحانی مستقر و ۱۰ مبلغ ویژه بیارجمند و ۸۰ مبلغ زن دیده می‌شود.

صدور ۴۰ گواهینامه آموزش قرآن کریم

رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود، رسالت مبلغان اعزامی را بیان احکام دینی، ترویج سبک زندگی اسلامی، تشریح و تبیین سیره ائمه اطهار(ع)، تبیین فیوضات ماه رمضان، انجام فرایض دینی در مساجد به‌خصوص در ایام لیالی قدر و سالروز شهادت حضرت علی(ع) و ... عنوان کرد.

عبداللهیان بیان کرد: به مبلغان اعزامی همچنین ضرورت اتحاد در بین مسلمانان، شرایط منطقه‌ای، صرفه‌جویی در مصرف آب، الگوی زندگی اسلامی، حمایت از کالای داخلی، شرایط ایران در جامعه جهانی، دوری از مسائل جناحی و تفرقه‌انگیز، ترویج فرهنگ دینی و ... توصیه‌شده است.

وی در ادامه از صدور ۴۰ گواهینامه قرآنی برای خواهران قرآن آموز شاهرودی نیز خبر داد و تأکید کرد: ۵۹ نفر در دوره آموزش روخوانی قرآن کریم به همت تبلیغات اسلامی شاهرود حضور یافتند که از این بین ۴۰ نفر برتر گواهینامه دریافت می‌کنند.