بندر ماهشهر – امام جمعه شهر چمران گفت: امروز علمدار اندیشه و تفکر امام خمینی، وجود شخص آیت‌الله خامنه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: سزاوار است از این فرصت بی‌بدیل رحمت و مغفرت گسترده الهی نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: مهم‌ترین کاری که در این شب‌ها باید انجام بگیرد این است که انسان رابطه‌اش را با گذشته خرابش قطع کند. قطع رابطه با شیطان با اخلاق بدی که داریم قطع رابطه با گناهان، تا این قطع صورت نگیرد کار این شب‌ها برای ما ثمره چندانی نخواهد داشت.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: لیالی قدر شب‌های توسل به وجود حضرت ولی‌عصر (عج) است. سرتاسر کشور اسلامی ایران از شمال تا جنوب و شرق تا غرب همه دعا و استغفار و توسل به آن کسی است که تمام مقدرات ما در امضای اوست.

وی در ادامه با تسلیت ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) گفت: امام راحل با تاسی از انقلاب عاشورا انقلاب جهانی خود را رهبری کرد. امام با انقلاب بزرگ خود اسلام ناب محمدی را به امت اسلام هدیه کرد و چهره اسلام آمریکایی را به مسلمانان نشان داد.

هاشمی بیان کرد: اسلامی که از ظواهر دین صحبت می‌کند اما با رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین دشمن اسلام هم‌پیمان می‌شود اسلام آمریکایی و اسلام خنثی است که با شیاطین معامله می‌کند. اسلام آمریکایی دین را از سیاست جدا می‌داند و این اسلام از نظر امام مطرود است.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: شخصیت امام شخصیت انقلابی است نه شخصیتی برای خاطره‌گویی و زیارت و ...، امام را باید در مبارزه با طاغوت دید که «لقد بعثنا فی کل امة رسولا ان اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت»، امام مصداق اکبر طاغوت را آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانستند.

وی با بیان اینکه یگانه راه تعریف امام از راه و مجرای ولایت فقیه است، اظهار کرد: امروز علمدار اندیشه و تفکر امام وجود بابرکت آیت‌الله خامنه‌ای است. شخصیتی که اسلام‌شناس جامع و کسی که در تمام فراز و فرود نهضت از آغاز تا پایان همراه امام بودند و ویژگی مکتب امام را از هر کسی بهتر می‌دانند.

خطیب جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه مولی‌الموحدین و امیر المومنین علی (ع) عنوان کرد: عظمت مصیبت به اندازه صاحب مصیبت است چون جهان محال است با تمام عقل‌ها و اندیشه‌ها گوشه‌ای از عظمت علی (ع) را بشناسند بنابراین محال است نهایت مصیبت را بفهمیم.

وی افزود: خداوند این شخصیت را بارها در قرآن برای حمایت از رسولش درکنار خود قرار داده است که عقل‌ها تا الان متحیر این وصف الهی هستند. یکی در سوره تحریم آیه ۴ «فان تظاهرا علیه فان الله هو مولاه و جبریل و صالح المؤمنین والملائکه بعد ذلک ظهیر» و سوره رعد آیه ۴۳ «و یقول الذین کفروا لست مرسلا قل کفی بالله شهیدا بینی و بینکم و من عنده علم الکتاب»که ارزش و جایگاه بلند و غیر قابل تعقل و ادراک مقتدایمان علی (ع) را نشان می‌دهد.

هاشمی همچنین با گرامیداشت روز جهانی محیط زیست اظهار کرد: انتظار می‌رود حق آلایندگی مصوب شده دوره قبل مجلس شورای اسلامی توسط نماینده فعلی مجلس و همچنین شهرداران و شورای شهر سه شهر شهرستان به صورت جدی مطالبه شود.

امام جمعه شهر چمران در پایان گفت: حق آلایندگی‌ها حق هوای پاکی است که متاثر از آلایندگی‌های صنایع پتروشیمی و موجب ابتلا به بیماری‌هایی شده است، ایجاد فضای سبز مناسب برای مقابله با این آلایندگی‌ها و ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های مناسب می‌تواند قسمتی از این آسیب‌ها را رفع کند.