رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بصیرت یکی از مهمترین ویژگی عالمان است، گفت: عالم دارای بصیرت زمینه ساز آینده ای روشن برای هر جامعه ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در مراسم بزرگداشت هفدهمین سالگرد شهادت آیت الله احسانبخش نماینده اسبق ولی فقیه در استان گیلان که ظهر یکشنبه در مصلای شهر رشت برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه عالمان و علم در جامعه، اظهار کرد: در دین اسلام برای علم و عالم جایگاه خاص و ویژه ای در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه علم زمینه ساز رشد مادی و معنوی انسان ها می شود، افزود: عالم نیز در این حوزه به عنوان چراغ راهنما و هدایتگر انسان ها عمل می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه اثرات عالمان در جامعه ماندگار است، خاطرنشان کرد: انسان ها از بدو تولد تا هنگام مرگ با علم و دانش سروکار دارند که در این میان تنها داشتن علم کافی نبوده بلکه باید به آموخته های خود نیز عمل کرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دو گروه نزد خداوند متعال دارای جایگاه و صاحب درجه هستند، افزود: مومنان راستین و کسانی که از اهالی علم و دانش هستند جزو این دو گروه محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های عالمان، بصیر بودن آنها است، تصریح کرد: عالمی که دارای بصیرت نباشد فریب ظواهر دنیا را خورده و تحت تأثیر حوادث قرار می گیرد.

به گفته این مسئول علم و دانش عالمان باید به گونه ای باشد که او را در مسیر درست هدایت و سبب سعادت او و جامعه وی شود.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار عالمان در طول عمر نهضت انقلاب چه قبل از پیروزی و چه بعد از آن، خاطرنشان کرد: آیت الله احسانبخش یکی از علمایی بود که از ابتدای شکل گیری انقلاب با امام راحل همراه و همگام بود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ایشان اهل قلم نیز بوده و از خود کتاب های بسیاری به یادگار گذاشته، یادآور شد: خدمات و تلاش های ایشان در طول هشت سال دفاع مقدس نیز هیچگاه از یادها فراموش نمی شود.