مرکز اسناد انقلاب اسلامی اسناد جدیدی را از فعالیت بهائیات در فتنه ۸۸ منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، یکی از گروه‌های فعال در حوادث سال ۸۸ فرقه ضاله بهائیت بود که با ورود به عرصه آشوب و اغتشاش به معنی کلمه شریک جرم بود. این امر به خوبی در اسناد و اعترافات منتشر شده از فعالین فرقه بهائیت مشهود است. 

در گزارش کارشناس امنیتی پرونده فعالین بهائی در حوادث سال ۸۸ آمده است: روند حرکت بهائیت به سمت ایفای نقش سیاسی در جامعه از دو سال پیش و مقارن با انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد که با توجه به ممنوعیت موجود در کتب بهائیت برای دخالت در سیاست، آن را حرکتی اجتماعی قلمداد کرده و با هدفِ تأثیر در وضعیت جامعه‌ بهائی ایران و بهبود وضع عالم و وطن خود و بدون وابستگی‌های حزبی، بلامانع اعلام نمودند؛ لذا بیانیه‌ها و مکتوبات صادره از سوی تشکیلات جهانی واقع در اسرائیل به‌صورت متعدد این امر را مورد تأکید قرار داده و به هدایت جامعه‌ بهائی پرداختند.

این امر با انتخابات ریاست‌جمهوری و چراغ سبز برخی کاندیداها به بهائیت شکل تازه‌ای به‌خود گرفت، و در صحنه‌های انتخاباتی بهائیت حاضر شده و با در دست گرفتن پلاکارد، مطالبات خود را مطرح کردند که با واکنش منفی از جانب هواداران و شخص کاندیداها (موسوی و کروبی) مواجه نشد، لذا در ادامه وارد جریانات اغتشاشات شده و با حضور در بیشتر تجمعات غیرقانونی و خصوصاً تجمع روز عاشورا به ایفای نقش پرداختند.

بهائیت و انتخابات دهم ریاست‌جمهوری

در میان اعترافات اعضای فعال بهائی نمونه‌های متعددی از هماهنگی‌ها و دستورات بیت‌العدل برای انتخابات به چشم می‌خورد. بخشی از اعترافات پیام فنائیان از بهائیان دستگیر شده در سال ۸۸ در ذیل آمده است: 

اخبار مربوط به اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی را از چه طریقی کسب می‌کردید؟

 از طریق ماهواره و دوستان که شامل شبکه‌های BBC، صدای امریکا و رادیو فردا که دوستانم عبارتند از آرتین غضنفری و بابک مبشری

 جامعه‌ بهائیت از کدام یک از کاندیداهای ریاست جمهوری حمایت می‌کند؟

 بیشتر دوستان ما از آقای میرحسین موسوی اعلام حمایت کردند.

 از طریق پیامک و تماس تلفنی نحوه هماهنگ شدن خود جهت حضور در تجمعات غیرقانونی را بیان کنید.

پیامک و تلفن یکی از راه‌های هماهنگی حضور در تجمعات غیرقانونی بود و بیشتر پیامک‌ها برای هماهنگی از طریق دوستان اعلام می‌شد که برای روز عاشورا از سوی آرتین غضنفری دعوت شده بودیم.

نحوه‌ اطلاع‌یابی از مواضع بیت‌العدل جهت حضور در انتخابات و اغتشاشات چگونه بود؟

 از طریق ضیافت‌ها اعلام می‌شد. ضیافت یکی از انواع جلسات داخلی بهائیت است.

اساساً ماهیت جامعه‌ بهائی بیت‌العدل چه می‌باشد؟ نقش آن در عملکرد بهائیان ایران و خط‌دهی به عملکرد ایشان چیست؟ و کانون فکری شما در ایران چطور و از طریق چه ابزار یا اشخاصی ارتزاق می‌شود؟

 با توجه به جایگاهی که بیت‌العدل در نزد بهائیان دارد، بهائیان تمامی امور خود را با هماهنگی بیت‌العدل انجام می‌دهند. در ایران محفلی تحت عنوان «محفل ملی ایران» که اعضای آن دستگیر شده‌اند و هم اکنون در زندان به‌سر می‌برند، به‌عنوان نماینده‌ بیت‌العدل در ایران شناخته می‌شوند. در غیابِ اعضای محفل ملی، پیام‌های بیت‌العدل یا از طریق سایت اینترنت و یا ناظمین در جلسات ضیافت ابلاغ می‌شد.

در خصوص ارتزاق اشخاص باید بگویم که علاوه بر درآمدهای شخصی، اعانه‌های جمع‌شده در ضیافت‌ها به‌همین منظور به کار برده می‌شود.