اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: برنامه ریزی برای گسترش و توسعه فعالیت های بخش تعاون در استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

محمدتقی آبایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه از جمله مباحثی است که مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی آن را دنبال می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در این راستا برنامه ریزی های مختلفی صورت پذیرفته که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری جشنواره تعاونی های برتر اشاره کرد.

آبایی بیان کرد: انتخاب تعاونی‌های برتر به منظور ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، معرفی توانمندی های بخش تعاون به اقشار مختلف مردم و مسئولان و ارتقای جایگاه تعاون و مشارکت مردمی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در همین راستا تاکنون ۱۲ جشنواره تعاونی های برتر در استان برگزار شد و مقرر است سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر نیز طی سال جاری برگزار شود.

وی تصریح کرد: معرفی الگوهای موفق تعاونی برای بهره‌گیری سایرین، تشویق فعالیت های تولیدی، توزیعی و خدماتی، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده تعاون، تقویت بخش تعاون در استان و انتقال دانش در حوزه تعاون از اهداف این جشنواره است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: به منظور ثبت نام تعاونی ها در این جشنواره متقاضیان بایستی به پایگاه اینترنتی «تعاونی برتر» مراجعه و ثبت نام کنند که آخرین زمان این ثبت نام شانزدهم تیرماه سال جاری است.

آبایی اضافه کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه، سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور با رویکرد کارآفرینی، اشتغالزایی، حمایت از کسب و کارهای کوچک و دانش‌بنیان، ۲۵درصد تعیین شده که بستر مناسبی برای اشتغال و درآمدزایی در روستاها فراهم می کند و در استان مرکزی نیز این مهم با جدیت پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور و رهایی از اقتصاد تک محصولی، توجه ویژه به ظرفیت های مردمی و ملی می باشد که یکی از راه ها برای فعال کردن آن تکیه بر بخش تعاون است.