عضو شورای سیاسی انصارالله یمن با اشاره به تلفات سنگین متجاوزان در جریان جنگ جبهه الحدیده اعلام کرد: ابتکار عمل در این نبرد در دست ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله به شبکه المیادین گفت: درگیری در منطقه القازه در ساحل غربی یمن در جریان است و نیروهای ائتلاف سعودی متحمل خسارات سنگین شده اند.

وی افزود: ارتش و کمیته های مردمی یمن ابتکار عمل را در ساحل غربی یمن در دست گرفته اند.

البخیتی گفت: قایقی که در سواحل الحدیده به دست یمنی ها افتاده، فرانسوی است و طی عملیاتی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان رخ داد.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن بیان کرد: شمار زیادی از رزمندگان یمنی به منطقه ساحل غربی سرازیر شده اند تا با نیروهای ائتلاف سعودی به مقابله برخیزند. ابتکار عمل هم اکنون در ساحل غربی در دست ارتش و کمیته های مردمی یمن است و متجاوزان در هر گونه پیشرفتی ناکام مانده اند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که جنگ  در ساحل غربی خارج از مناطقی که غیرنظامیان در آن هستند، باقی بماند. اختلافات زیادی میان حزب اصلاح و ائتلاف ضد یمن وجود دارد. افراد وابسته به حزب اصلاح در نزدیک مارب هستند و مشارکتی از آنها در نبرد الحدیده ندیده ایم.

البخیتی گفت: متجاوزان مسئول جان غیرنظامیان و سلامت آنها در الحدیده هستند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: با نماینده سازمان ملل در امور یمن بحثی درباره موضوع واگذاری الحدیده و بندر آن به هیچ طرفی به عمل نیامده است.

این درحالی است که شبکه اسکای نیوز از بمباران فرودگاه الحدیده از سوی جنگنده های ائتلاف ضد یمن خبر داد.