مرکز ملی تحقیقات خاورمیانه مصر سه شنبه هفته آینده سمیناری را با عنوان سیاست ایران و امنیت منطقه ای در قاهره برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، مرکز ملی تحقیقات خاورمیانه مصر برگزار کننده سمینار یاد شده در قاهره است و "محمد شفیق" مدیر این مرکز در گفتگوی مطبوعاتی خود اظهار داشت : این اجلاس به منزله گفتگو برای تامل درخط مشی های حرکتی ایران و نگاه به آینده و بررسی پیامدهای بحران ایران به طور کلی و تاثیر آن برامنیت منطقه ای به طور خاص با توجه به تحولات کنونی خاورمیانه است که توجه و اهتمام بیشتر به سیاست ایران را می طلبد.

وی افزود: در برنامه سمینار چهار جلسه کاری در نظر گرفته شده است که محورهای مختلفی شامل "ایران و طرح هسته ای"، "برنامه هسته ای ایران و ایران از درون"، ایران درچارچوب منطقه ای" و "ایران و اوضاع عراق" را بررسی خواهد کرد.

شفیق گفت : برنامه سمینار دربردارنده موضوعات مختلفی ازجمله ائتلاف ایران و سوریه و تاثیرات منطقه ای آن، دیدگاه اسرائیل درقبال برنامه هسته ای ایران و موضع آمریکا، اروپا، روسیه و آسیا در قبال برنامه هسته ای ایران و امنیت در خلیج فارس و نیز پیامدهای سیاست ایران بر امنیت منطقه ای و احتمالات تشدید تروریسم در منطقه است. 

برپایه این گزارش، قراراست این سمینار با برگزاری جلسه نقد و بررسی درباره روابط مصر و ایران با عنوان "واقعیت ها و افق های آینده" به کارخود پایان دهد.