اراک- جانشین سازمان بسیج اساتید کشور گفت: امروز اساتید بسیجی بایستی حضور موثر در جبهه فرهنگی و اقتصادی را برای اعتلای کشور و نظام اسلامی مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حمیدی شامگاه چهارشنبه در آئین یادواره شهید چمران در اراک اظهار داشت: دهه اول انقلاب اسلامی دهه تاسیس دانشکده ها، دهه دوم و سوم انقلاب دهه راه اندازی پژوهشکده ها و دهه چهارم نیز دهه فعالیت اندیشکده ها است.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ اندیشکده با ظرفیت و توان علمی بالا در کشور فعالیت ها پژوهشی در عرصه های گوناگون را دنبال می کنند و هدف از فعالیت آنها ارائه راهکار و برنامه کلان و کلی برای حل مشکلات حوزه های مختلف است.

حمیدی بیان کرد: بسیج اساتید امروز بایستی فعالیت بیش از پیش را در دستور کار خود قرار دهد و انتظار می رود کسانی که دغدغه انقلاب و اسلام و کشور را دارند، در این عرصه وارد شده و دلسوزانه فعالیت داشته باشند.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان ساخت: در حال حاضر با مسائل و مقولات گوناگونی در کشور در حوزه های مختلف از جمله دغدغه های اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و... روبرو هستیم و اندیشکده ها در ارائه راهکار در این زمینه می توانند به خوبی هم در بخش محلی و هم ملی نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: نتایج پژوهش های اندیشکده ها به دور از نگرش های سیاسی به دست آمده و علمی است، بنابراین می تواند بسیار کاربردی باشد.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: در حال حاضر مبنای کار سازمان بسیج اساتید کشور شناسایی ظرفیت ها و پژوهش و تحقیق است و در همین راستا دغدغه مندی اساتید برای هم اندیشی به منظور حل مشکلات، می تواند اثرگذاری بسیار مطلوب به دنبال داشته باشد.