محمد انجم شعاع دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ از برگزاری اولین جلسه طرح ملی حفظ یکشنبه ۳ تیرماه با حضور مشترک دستگاه ها خبرداد.

محمد انجم شعاع دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری نهمین جلسه طرح ملی حفظ خبرداد و گفت: امروز یکشنبه ۳ تیرماه نهمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ با حضور اعضا و دستگاه هایی که نقش اصلی را برگزار میکنند به صورت مشترک برگزار می شود.

وی ادامه داد : بعد از برگزاری هشت جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ که مباحث کلی و تقسیم وظایف دستگاهی انجام شد   تصویر روشنی از مجموعه اقدامات این طرح  با توجه به وظایف هر دستگاه و ظرفیت های آنان ابلاغ گردید.

انجم شعاع با اشاره به اینکه امروز اولین جلسه ستاد طرح ملی حفظ در سال ۹۷ است تصریح کرد: ما امروز اولین جلسه  در سال جدید را هم با حضور دستگاه هایی  نقش آفرین در طرح ملی هستند خواهیم داشت و هم دستگاه هایی که در حوزه اجرای ملی ما را در این موضوع یاری میکنند.

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ با بیان اینکه اولین جلسه مشترک دستگاه های مجری و دستگاه های سیاست گذار امروز برگزار می شود تصریح کرد: این جلسه  به عنوان تببین اقدامات طرح ملی امروز با حضور دستگاه ها محک زده و اجرا می شود و نمایندگان و اعضا پیشنهادات و مطالب خود را در این زمینه ارائه می کنند.

 وی به دستور کار بعدی این جلسه پرداخت و گفت: تبیین برنامه سال ۹۷ که اصلی ترین برنامه سال ۹۷ آغاز اجرایی طرح سند طرح ملی حفظ است از دیگر دستورات این جلسه خواهد بود.

انجم شعاع ادامه داد:با تصویب ستاد و مساعدت دستگاه های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما ، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و امورخیریه و آموزش و پرروش و سایر دستگاه ها امسال طرح ملی حفظ با محوریت حفظ جز سی در طرح  ۱۴۵۲ انجام خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از تحقق کمی این طرح در پایان گفت:  در این حوزه موسسات قرآنی مردم نهاد مثل گذشته پیشگام بودند در طرح ملی حفظ  و موسسات گام های بزرگی را برداشتند و ما شاهد محصول تلاش قرآنیان هستیم و  امیدواریم در سال ۹۷ اقدامات مثبتی را در خصوص این طرح  در ۵ هزار موسسه و خانه های قرآنی  شاهد باشیم.