شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری از عملکرد نامناسب درجذب تسهیلات اشتغال روستایی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری استانداری چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی افزود: برای توسعه کسب و کار و رونق اشتغال زایی در روستاها تسهیلات قابل توجه و ارزان قیمتی در نظر گرفته شده اما تاکنون در جذب این تسهیلات ناموفق عمل شده است.

وی ادامه داد: برای دریافت این تسهیلات، روستاییان باید وثیقه ملکی در گرو بانک قرار دهند، درحالی که املاک روستاییان فاقد سند است و همین موضوع سبب شده تا در دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شوند.

عباسی با تاکید بر صدور سند اراضی کشاورزی استان، تصریح کرد: با صدور سند هم می توان بین اراضی دولتی و مردم تفکیک قائل شد و هم روستائیان می توانند با ارائه سند ملکی خود از تسهیلات تخصیصی بهره مند شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل از همه اختیارات استانی استفاده می شود تا در انجام امور روستائیان تسریع شود.

عباسی در ادامه کاغذ بازی اداری را عامل بی اعتمادی و نارضایتی مردم نسبت به دستگاه های اجرایی دانست و گفت: بسیاری از امور مردم در پیچ و خم های اداری ماه ها معطل می ماند و این موضوع نه تنها در روند امور مردم عادی وقفه ایجاد می کند بلکه مانع از جذب سرمایه گذاران می شود.