تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۵

در آستانه محرم، همایش علمی کاربردی "رسالت حسینی" با هدف ارتقاء آگاهیهای مبلغان دیروز پنجشنبه 21 دی ماه در مشهد برگزار شد .

حجت الاسلام علی کریم پور مسئول امور مبلغین اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد به تشریح اهداف همایش فوق پرداخت و گفت: همایش رسالت حسینی با 5 موضوع اصلی از جمله نقش معرفت در مکتب حسینی ، فرهنگ مقتل خوانی ، نقش معرفت در مکتب حسینی، تجلی قرآن در مکتب حسینی و استراتژی تبلیغ، آسیب ها و چالش ها برگزار شد .

مسئول امور مبلغین اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی افزود : این همایش با هدف توجیه برنامه های اعزام در آستانه محرم الحرام و بالا بردن آگاهی مبلغین به منظور فعالیت ارزشمند و تأثیرگذار برگزار شد.

وی همچنین تصریح کرد: همایش رسالت حسینی هر سال در آستانه محرم الحرام برگزار می شود و مورد استقبال مبلغین حوزه علمیه قرار می گیرد و از آنجا که این همایش از سوی دو نهاد اداره کل تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود، کارشناسان قبل از برگزاری همایش ارزیابی دقیق و سنجیده ای نسبت به تدوین برنامه ها دارند.

کریم پور یادآور شد: مهمترین هدف همایش "رسالت حسینی" این است که طلاب را نسبت به شیوه عزاداری جدید آموزش داده و قدرت بیان مبلغین را در رابطه با وصف واقعه محرم و درک آن بین مردم افزایش دهیم .