کرمانشاه_ مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه نخست سال جاری صادرات از مرزهای استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از گمرکات استان کرمانشاه، خلیل حیدری اظهار داشت: در این مدت ۵۲۹ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۵۳ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۲۵ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۲۵ درصدی و از لحاظ وزن نیز رشد ۵ درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع ۵۲۹ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۵۳ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۲۵ تن در سه ماهه نخست سالجاری ۲۴۴ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۶۱ دلار آن با وزن ۲۴۷ هزار و ۵۶۴ تن از طریق گمرک بازارچه مرزی سومار به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۹ درصد و از نظر وزن نیز ۲۸ رشد داشته است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: گمرک بازارچه مرزی سومار در صادرات خروجی به کشور عراق رتبه نخست را در بین گمرکات استان کرمانشاه در سه ماهه نخست سال‌جاری به خود اختصاص داده است.

حیدری تصریح کرد: در این مدت صادرات خروجی از گمرک پرویزخان ۲۴۳ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۶۰ دلارکالا به وزن ۶۵۶ هزار و ۹۳۲ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۹ درصد افزایش و ازلحاظ وزنی رشد ۳۸ درصدی داشته است.

وی بیان داشت : صادرات خروجی از گمرک خسروی نیز ۱۶ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۵۰۵ دلار کالا به وزن ۸۰ هزار و ۵۵۹ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله را ۱۴ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۵۶۲ دلار کالا به وزن ۱۲ هزار و ۸۱۶ تن اعلام کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شوشمی ۱۰ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۴۶۵ دلار کالا به وزن ۱۴۰ هزار و ۶۵۲ تن بوده است.

حیدری عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کولرهای آبی، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی، گوجه‌فرنگی تازه یا سردکرده ، نایلون پلاستیکی به‌صورت رول، گرید لوله به صورت پودر، سیب زمینی محفوظ شده، کاشی به‌صورت لعابدار، انواع بستی، ظروف پلاستیکی، نوار لبه و روکش اوراق فشرده چوبی عنوان کرد.