اصفهان - عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خشکسالی نباید عامل حذف درختان چنار شود و باید در کنار حفظ این درختان، گونه‌های مقاوم به خشکسالی کاشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر برشان پیش از ظهر یکشنبه، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: درختان چنار نشان اصفهان هستند و این درختان ریشه در تاریخ اصفهان دارد و باید در حفظ درختان چنار کوشا باشیم.

وی بیان داشت: مردم نگران حفظ فضای سبز و درختان هستند و باید شهرداری بیش از پیش به این امر توجه داشته باشد و به حساسیت مردم احترام بگذارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان کاشت درختان مقاوم به خشکی را در سطح شهر برای حفظ فضای سبز اصفهان را یک امر ضروری خواند و گفت: حفظ درختان و فضای سبز از این جهت که سبب طراوت و شادابی مردم می شود آنهم در زمانی که مردم بیش از هر زمان به این نشاط نیاز دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد.

وی افزود: نظافت اتوبوس‌های بخش خصوصی قابل قبول نیست و بهتر است که نظارت بهتری روی این امر صورت گیرد.

برشان پر کردن اوقات فراغت جوانان را نیز از ضروریات خواند و بیان داشت: بهتر است که برای این امر برنامه های ورزشی و فرهنگی پر نشاط را فراهم سازیم.

تفریح و گردشگری باید در سبد خانوار مردم قرار گیرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه گردشگری و تفریح باید در سبد خانوار مردم قرار گیرد، افزود: شرایط نامساعد اقتصادی باعث شده که گردشگری و تفریح مردم بسیار کاهش یابد.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان باید امکانی فراهم شود تا شهروندان با مراجعه به مراکز تفریحی بتوانند برنامه‌های پرنشاطی را داشته باشند.

مهدی مقدری تصریح کرد: در نظر داریم برنامه‌هایی همانند آنچه در صفه در دوران جام جهانی اتفاق افتاد را به صورت پراکنده‌تر و متنوع‌تر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی مرتبط با فرهنگ و هنر از سال ۷۰ تاکنون در کنار شهرداری بوده است، افزود: باید در سال جاری زمینه را برای حضور بیشتر بخش خصوصی پر رنگ کنیم تا در پایان تابستان شاهد برگزاری منحصر به فرد سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان باشیم.