کرمانشاه_ مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه گفت: درصدد هستیم تا هر شب یک برنامه با یک گویش محلی از صدای کرمانشاه پخش کنیم.

رضا رحیمی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمانشاه اظهار داشت: درصدد هستیم تا هر شب یک برنامه با یک گویش محلی در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه داشته باشیم.
وی مهمترین مشکل پیش روی این موضوع را محدودیت نویسندگان و گویندگان گویش های مختلف دانست و افزود: نویسنده و گوینده برای این همه گویش نداریم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه بیان داشت: از سال ۹۶ سعی کرده‌ایم برنامه‌های رادیو به زبان فارسی کرمانشاهی نزدیک باشد و برنامه های خانواده و صبحگاهی با گویش فارسی کرمانشاهی است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های فارسی زبان رادیو کرمانشاه ۸۰ درصد به زبان فارسی کرمانشاهی است، تصریح کرد: سعی کرده ایم به جز برنامه‌هایی که به گویش زنگنه‌ای که ساده‌تر و روان‌تر ست داریم از سایر گویش‌ها هم استفاده کنیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به برنامه‌های مختلف کردی زبان هم اعلام کردیم که اگر ارتباطی با مخاطبان گویش های مختلف داشتند می‌توانند با همان گویش محلی مخاطب با وی صحبت کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه افزود: چند برنامه با گویش سورانی در خصوص معرفی ادبا و شعرای کرد زبان کرمانشاهی داشته ایم که روزانه نیم ساعت پخش می‌شود و اتفاقا مخاطبان خوبی هم داشته است، حتی رایزنی شده تا کردستان هم از این برنامه استفاده کند.
وی تصریح کرد:‌از سال ۹۷ هم با گویش هورامی که چندین شهرستان استان با این گویش زیبا صحبت می‌کنند یک برنامه‌ شروع کرده ایم و تاکنون چندین قسمت آن پخش شده است.
رحیمی یادآور شد: به پیشنهاد مردم لک زبان استان در تدارک یک برنامه با گویش لکی هستیم، اما فعلا در مرحله پیش تولید قرار دارد.