رئیس فرهنگستان زبان فارسی با ابراز رضایت از توسعه ارتباطات فرهنگستان با صدا و سیما در رابطه با پاسداری از زبان فارسی گفت: دربعضی از برنامه های صدا و سیما شاهد آسیب رسانی به زبان فارسی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۴ تیرماه در جریان نشست خبری نخستین دوره بلندمدت تربیت مدرس زبان و ادبیات فارسی بنیاد سعدی که در محل این بنیاد برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره تهدیدهای متوجه زبان فارسی در داخل کشور و بی توجهی برخی رسانه ها به ویژه رادیو و تلویزیون گفت: زبان فارسی درخت کهن، ریشه دار و نیرومندی است که اگر در برخی جاها آفتی به آن رسیده است، صدمه ای به کل درخت نمی رسد. ما در بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی سعی می کنیم از همه ظرفیت های موجود در زبان فارسی برای نگهداری از آن استفاده کنیم.

حداد عادل یادآور شد: جاذبه زبان فارسی دو چیز است؛ یکی ادبیات انسانی و ارزش اصیلی که با این زبان در طول تاریخ تولید شده است و دوم شرایط امروز کشور به عنوان یک کشور انقلابی مستقل که توجه دیگر کشورها را به سوی خود جذب کرده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اذعان داشت: در مورد تهدیدهایی که زبان فارسی را در معرض خطر قرار داده است، ما در فرهنگستان برنامه های مفصلی داریم و سعی می کنیم در حد امکانات و وسع خود به وظایفی که داریم عمل کنیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت به کارگیری این زبان در رسانه ملی هم گفت: ما با صدا و سیما در ارتباط مدام هستیم و از پیشرفت این ارتباط راضی هستیم هرچند کافی نمی دانیم؛ در برخی از برنامه های صدا و سیما شاهد آسیب رسانی به زبان فارسی هستیم و در پاره ای از موارد اصول پاسداری از زبان فارسی رعایت نمی شود.