زنجان-رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: ارزش افزوده کارخانجات استانی باید در استان هزینه شود نه خارج از آن؛ چرا که برخوردهای سلیقه‌ای با قانون موجب دفع سرمایه‌گذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از شورای استان زنجان، رضا ملایی ظهر امروز در جلسه مشترک با مدیرکل بازرسی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای پتانسیل های خوبید ر حوزه گردشگری است،  افزود: گردشگری یکی از راه‌های رونق اقتصادی در استان است که می‌تواند سهم بخش خدمات را در اشتغال نیز افزایش دهد.

وی ادامه داد: برخی قوانین و برخوردهای بازدارنده در جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌ها مانع برخورداری استان از این ظرفیت بالقوه شده است

ملایی با بیان اینکه از جمله مشکلات آنها این است که شهرداری‌ها در اقتصاد شهری با مشکل مواجه هستند، گفت: از جمله آن ارزش افزوده، عوارض آلایندگی، جذب سرمایه گذار و مسائلی از این دست که می‌تواند منبع درآمدی مفیدی باشد.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: در حوزه آموزش و نظارت علاقه‌مند به فعالیت‌های جزیره‌ای نیست و سعی بر تعامل و هم افزایی با سایر نهادها است. بر همین اساس نظارت بر امور علاوه بر بهبود خدمات مانع بروز تخلفات می‌شود.

ملایی با بیان اینکه شوراها نقش مهمی در توسعه جوامع محلی دارند، گفت: جامعه شورایی استان با وجود 2 هزار و 400 نفر  عضو شورای شهر و روستا به صورت مویرگی در استان فعال هستند.

وی در ادامه به وضعیت فعالیت برخی معادن استان اشاره کرد و گفت: برخی معدن‌داران به شکل صوری واحد فرآوری راه‌اندازی کرده‌اند که در مقایسه میزان استخراج و میزان میزان مواد فرآوری شده متوجه می‌شویم خام فروشی همچنان وجود دارد.

رییس شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در مقایسه میزان استخراج و میزان مواد فرآوری شده متوجه می‌شویم خام فروشی همچنان وجود دارد؛ افزود: دستگاه‌ها از انعطاف قوانین به نفع  شهر استفاده نمی‌کنند و در نتیجه  جذب سرمایه‌گذار و بهبود اقتصاد شهر با مشکل مواجه می‌شود.

ملایی با اشاره به اینکه لایحه مدیریت یکپارچه شهری گامی در راستای بهبود خدمات شهری است، ادامه داد: ارزش افزوده کارخانجات استانی باید در استان هزینه شود نه خارج از آن؛ چرا که برخوردهای سلیقه‌ای با قانون موجب دفع سرمایه‌گذار می‌شود.