خمین- امام جمعه خمین گفت: مسئولان در برابر هجمه هایی که از سوی دشمن بر نظام جمهوری اسلامی وارد می شود، با قاطعیت و بصیرت عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی پور در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان خمین، اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه، مسئولان و مردم باید با وحدت و به دور از تفرقه افکنی در برابر توطئه دشمنان با حساسیت بیشتر برای رفع مشکلات اقتصادی برنامه ریزی کنند.

امام جمعه خمین بیان کرد: قاطعیت در برابر دشمن و قدرت و درایت در رفع مشکلات کشور در سایه اتحاد و همدلی، باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی خواهد شد و هرچه به اهداف پیش رو نزدیک می شویم، خطرات بیشتری نظام و انقلاب را تهدید می کند که نیازمند بصیرت و هوشیاری مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به اعمال حج در این ماه، اظهار کرد: شهادت حجاج در منا و در حال احرام، یک شهادت استثنایی و ممتاز بود و از سوی دیگر مقام معظم رهبری نسبت به فاجعه منا در برابر دشمن با قاطعیت و اقتدار برخورد کردند.

حجت‌الاسلام حسینی پور در بخش دیگر از خطبه های خود با اشاره به دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) تصریح کرد: پرهیز از گناه و حساسیت نسبت به اعمال ناپسند زمینه کرامت در انسان را فراهم می کند.

خطیب نماز جمعه خمین افزود: انسان دارای کرامت نسبت به نعمت های خداوند شاکر و دنیا در نظر او کوچک است، اما انسان پست نسبت به فراوانی نعمت ناسپاسی می کند چراکه کرامت ندارد.

وی خاطر نشان کرد: منشا و اصل ویژگی کرامت در نزد خداوند متعال است و خداوند صاحب همه کرامات و کریم است و اهل کرامت را دوست دارد، البته خداوند این ویژگی را برای همه موجودات عالم قرار داده است.