زنجان_معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان تاکید کرد: وضعیت امروز بازار می‌طلبد که با متخلفان در این عرصه برخورد جدی‌تر صورت گیرد.

به  گزارش  خبرنگار مهر، فرامرز نیک‌سرشت شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با بیان اینکه تلاش‌ها برای برخورد با متخلفان حوزه اقتصادی بسیار زیاد و مسیر برخورد با این متخلفان طولانی است، افزود: آنچه که در این برخوردها مشاهده می‌شود این است که جرائم تعیین شده در این عرصه به هیچ عنوان بازدارنده نبوده است.

وی با اشاره به اینکه با هزینه فک پلمب ۲۵ هزار تومانی نمی‌توان توقع کارساز بودن این برخوردها را داشت، ادامه داد: با وجود اینکه تلاش‌های زیادی از سوی مسئولان ذی‌ربط برای تنظیم بازار و مقابله و برخورد با متخلفان در این عرصه صورت گرفته است، اما معتقدیم جرایمی که در این عرصه تعیین می‌شود، به هیچ وجه بازدارنده نبوده و اثرگذاری لازم را نداشته است.

این مسئول با یادآوری اینکه یکی از راه‌های رصد این وضعیت، کنترل کانال‌های اقتصادی است، تصریح کرد: کنترل کانال‌های اقتصادی ادعای بی‌جایی نیست؛ چرا که ۸۰ درصد کانال‌های اقتصادی در دست دولت است و به همین خاطر باید در این شرایط به‌گونه‌ای عمل کنیم که جدا از اصل غافلگیری، مردم احساس کنند که حاکمیت همواره در این عرصه حضور دارد.

معاون استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تلاطم‌های ایجاد شده در بازار به گونه‌ای است که خود بازاریان جزو ناراضی‌ترین افراد از این حیث به‌شمار می‌روند، اظهار کرد: بی‌شک برای اینکه همه فعالان اقتصادی از جمله کسبه خرده‌پا بتوانند امرار معاش کنند، این مهم نیازمند وضعیت ثابت در بازار است که باید برای برقراری چنین وضعیتی، از همه توان استفاده کنیم.

نیک‌سرشت در ادامه با اشاره نظارت‌های مستمر و برخوردهای قانونی می‌تواند ابزاری برای بازگشت آرامش به بازار باشد، خاطرنشان کرد: در همین راستا مدیران استانی باید به صورت مستمر نسبت به پایش وضعیت بازار اقدام کنند تا این پایش‌ها به سمتی بروند که مردم احساس کنند که دولتمردان در این عرصه حضور مقتدری دارند و این خود زمینه‌ساز ایجاد آرامش در بازار خواهد شد.