مشهد- امام جمعه مشهد گفت: امسال هماهنگی دستگاههای اجرایی باعث پرشورتر شدن برگزاری جشن های دهه کرامت شد.

به گزارش خبرنگارمهر، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امسال هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی باعث تنوع و کیفیت بهتر ویژه برنامه های دهه کرامت نسبت به سال گذشته شد.

وی افزود:بعضی اوقات می شود با اقدامات فرهنگی کوچک به اندازه یک قیام عظیم تبلیغاتی برای توسعه اسلام تلاش کنیم و اقدامات مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در اجرای سرودهای مذهبی بسیار پر فایده و ارزشمند بوده و امید است این نوجوانان به عنوان پیشگامان هنر اسلامی بتواند از ابزار هنر در راه ترویج دین استفاده کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: جشن‌های دهه کرامت امسال پر شورتر از سال گذشته در حال برگزاری است و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و تنوع ویژه برنامه‌های دهه کرامت امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، همچنین بسیج آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد برای خدمت به مردم در دهه کرامت امسال مشارکت بسیار خوبی داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دو جریان ارتباطی در کرامت وجود دارد، یک جریان ارتباط از جهت صاحب کرامت به سوی مردم است و جریان دیگری از ناحیه مردم نسبت به صاحب کرامت وجود دارد.

وی تصریح کرد:مبدا کرامت وجود امام هشتم(ع) است که رافت ایشان در این ایام بیشتر از گذشته شامل حال زائران می‌شود. زائران و عاشقان برای نشان دادن ارادت خود نسبت به امام رضا(ع) باید بیش از سایر ایام تلاش کنند.