اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: در روزهای گذشته شاهد کشف لاشه‌های حیوانات بی گناه در استان از آهوی بی جان در تیران تا لاشه قوچ و میش در اردستان بودیم.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در بساری مواقع با گشت‌زنی‌های مداوم یگان حفاظت محیط زیست در مناطق حفاظت شده، اطلاع از امکان حضور شکارچیان در این مناطق توسط مردم و یا کشف موضوع توسط خود یگان موجب می‌شود تا بسیاری از شکارچیان پیش از آغاز به شکار دستگیر و یا متواری شوند و از امکان شکار آنها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت متخلفان فراری را نیز تحت تعقیب قرار می‌دهد، ابراز داشت: گاه در بازرسی از منزل متخلفان شکار سابقه‌دار، اجساد بی جان حیوانات بی گناه طبیعت خداوندی یافت می‌شود و موجبات دریغ و افسوس از میان رفتن حیات وحش را به دل ما می‌اندازد چراکه تلف شدن هر یک از آنها خسارتی برای محیط زیست به شمار می رود و در زندگی انسان‌ها نیز موثر است.

کشف لاشه قوچ و آهو در اردستان و تیران

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان با اشاره به اینکه در هفته اخیر دو مورد بازرسی در استان منجر به کشف لاشه حیوانات را داشتیم، ابراز داشت: در مورد نخست پس از بازرسی از منزل یکی از متخلفان شکار و صید در تیران و کرون و با توجه به مجاورت آن با پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو قرار دارد، مقادیری گوشت آهو همراه با مهمات، یک قبضه سلاح و موتورسیکلت که هر دو قاچاق بوده است کشف و یک نفر نیز دستگیر شد.

وی ادامه داد: همچنین در اردستان پس از بازرسی از منزلی در این شهرستان که با حکم قضایی انجام شد یک متخلف شکار و صید شناسایی و دستگیر شد.

۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان جریمه برای شکار قوچ

جمشیدیان با بیان اینکه از منزل این فرد گوشت میش وحشی، سلاح گلوله زنی و تعدادی مهمات کشف شد، گفت: قوچ (میش وحشی) از جمله حیونات حفاظت شده است که بنا بر مصوبات جدید جریمه شکار آن از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.