گرمه- رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمه گفت: اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در کشور نیازمند حرکت هدفمند و با برنامه است و نمی توان تنها به اقدامات سلی اکتفا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حجت الله شیر محمدیان با اشاره به عبادات مؤمنان در مساجد این شهرستان گرمه، اظهار کرد: معروف فقط به نماز و روزه و منکر به بی حجابی و شرابخواری محدود نمی شود بلکه اگر چیزی مورد پسند دین و عقل باشد، معروف و اگر نباشد منکر است.

محمدیان افزود: مردم شریف کشور باید نسبت به حضور پر رنگ تر قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی توجه کنند چرا که با توسل به قرآن کریم و اهل بیت (ع) می ‌توان در زندگی در مسیر حق حرکت کرد و به خدای متعال نزدیک تر شد.

وی تصریح کرد: در اهمیت حجاب همین آیات نورانی قرآنی بس است که خداوند متعال خود در قرآن کریم تاکید بر حفظ حجاب و عفاف می‌کند تا سلامت جامعه بیشتر تضمین شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمه گفت: اگر فرهنگ حجاب، عفاف و نیز رفتار اسلامی به درستی در جامعه حاکم نشود نمی توانیم نوجوانان و جوانانی را تربیت کنیم که محصول مورد نظر جامعه اسلامی است و در پرورش جوانانی آراسته به اخلاق و معنویت اسلامی موفق نخواهیم بود.

محمدیان تصریح کرد: نشر و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف باید همراه با منش در رفتار، کردار، گفتار، نیات و عمل باشد، بنابراین برای تعمیق و اشاعه حجاب و عفاف باید هدفمند، سازماندهی شده و با برنامه حرکت کرد و با احیاء سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر پیش رفت که نجات دهنده بشریت از خسران ابدی بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: تمام مدارس و دانشگاه ها به نوعی می توانند زمینه را برای آموزش، ترویج و ارتقاء فرهنگ حجاب، عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و از همه مهمتر تقویت معارف قرآنی فراهم کنند و نباید در این باره کوتاهی شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمه یادآور شد: بدحجابی هایی که توسط برخی انجام می‌شود را نباید تنها یک هنجارشکنی محسوب کرد چرا که می تواند مشکلات امنیتی، خانوادگی و اجتماعی بسیاری را در پی داشته باشد.

وی بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی در پی ترویج بی بند و باری در جامعه هستند تا از این طریق به اهداف شوم خود که همان براندازی نظام است دست یابند، متذکر شد: به همین دلیل مردم و به‌ ویژه جوانان باید با تمام توان خود در راه حفظ ارزش ها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوشیده و فرهنگ شیعی را به تمام جهانیان عرضه کنند.

وی از نوجوانان و جوانان به‌عنوان سرمایه های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این اقشار باید در راستای دفاع از آرمان های اسلامی و قرآنی تربیت شوند، بنابراین همه  در انتقال فرهنگ قرآنی به جوانان و نوجوانان مسئول هستیم و باید برای هدایت و تربیت آنان بیش از پیش برنامه ریزی و تلاش کرد.