کتاب زندگینامه مجاهد شهید مرتضی حسین‌پور با عنوان جهادی حسین قمی که فرمانده نابغه لشکر حیدریون نیز نامیده می‌شد، از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهید مرتضی حسین‌پور ۳۰ شهریور سال ۶۴  در شهر شلمان(استان گیلان)   به دنیا آمد.  سال ۸۳ وارد سپاه شد و دوره آموزشی را در دانشکده افسری گذراند.  سال ۹۲ با شروع فتنه در سوریه وارد منطقه شد و مسئولیت‌های مختلفی را  برعهده گرفت. او همان سال موفق شد، یکی از فرماندهان قرارگاه حیدریون شود. سال ۹۳ با ورود داعش به عراق، حسین به این کشور اعزام شد؛ او جزو اولین افرادی بود که با حاج قاسم در پدافند بغداد - سامرا مشارکت داشت و نبوغ و مجاهدت‌های او به گونه‌ای بود که فرماندهان به حسین پور،   لقب «حسن باقری زمان»  را دادند. (حسن باقری، جوان‌ترین فرماندهِ ایران در دوران جنگ ایران و عراق بود و به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، نقش مهمی در موفقیت نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و همچنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت. باقری در هنگام کشته شدن،  قائم‌مقام فرماندهِ نیروی زمینی سپاه بود)

حسین‌پور،   فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه و فرمانده شهیدمحسن حججی بود. او صدها نفر همچون حججی را پرورش داد تا تکفیری‌ها نتوانند حتی به بخشی از خواسته‌های خود در منطقه برسند. این فرمانده زبده نظامی در همان معرکه‌ای که شهید حججی به اسارت درآمد به شهادت رسید اما پیش از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان بسیاری از رزمندگان مقاومت را نجات داد. تنها فرزند شهید حسین‌پور، یعنی علی حسین‌پور، چهار ماه پس از شهادت پدر به دنیا آمد.

مرتضی حسین‌پور،  ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ در منطقه تدمر سوریه در جریان فرماندهی نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت رسید و حالا زندگینامه او از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.