بوشهر - معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: ۴۷ درصد اعتبارات عمرانی استان بوشهر تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی پیش از ظهر شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان جم اظهار داشت: سال گذشته شش درصد از اعتبارات استان به شهرستان جم رسید که امسال سهم این شهرستان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: به منظور توزیع اعتبارات عمرانی در استان بوشهر، علاوه بر نگاه به جمعیت و مساحت هر شهرستان، شاخص‌هایی چون مطالبات پیمانکاران، حجم پروژه‌های ناتمام، وضعیت محرومیت و شرایط اقلیمی نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال جاری شاهد کاهش ۵۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و نفت و گاز استان بوشهر نسبت به پارسال هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و نفت و گاز استان بوشهر ۱۴۲ میلیارد تومان بود که امسال این میزان اعتبار به ۷۰ میلیارد تومان رسیده است و نیمی از ان کاهش یافته است.

کاهش نیمی از اعتبارات استان

درویشی با بیان اینکه سال گذشته ۶۴۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات حوزه نفت و گاز به استان بوشهر اختصاص یافت که در سال جاری از این محل ۳۶۲ میلیارد تومان به استان بوشهر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها  ۴۷ درصد اعتبارات عمرانی استان بوشهر تخصیص یافته است، افزود: انتظار می‌رود امسال شاهد پوشش اعتبارات تخصیص نیافته باشیم و پروژه‌های باقی‌مانده تکمیل شوند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر تاکید کرد: همه مدیران استان باید در راستای جذب اعتبارات ملی تلاش بیشتری داشته باشند و نباید منتظر تصویب اعتبار برای پروژه‌ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده اعتبارات در سطح وزارت‌خانه‌ها توزیع می‌شوند که باید نسبت به جذب این اعتبارات اقدامات لاززم انجام شود تا شاهد رونق بیشتری در سطح استان بوشهر باشیم.