بوشهر - نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای جوان استان بوشهر برای اشتغال و کارآفرینی توانمند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر سعادت ظهر شنبه در نشست با مدیر کل و کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: شهرستان دشتستان دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره بگیریم.

وی از اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات مردمی یاد کرد و ادامه داد: مراجعات بسیار زیادی به منظور ایجاد شغل صورت می گیرد و افراد زیادی در شهرستان دشتستان جویای کار هستند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای اینکه شاهد توسعه اشتغال باشیم باید جوانان جویای کار برای فعالیت و اشتغال توانمندسازی شوند که آموزش نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از راهکارهای بسیار مهم برای اشتغال دانست و افزود: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکی از موثرترین عوامل برای کاهش بیکاری و رونق اشتغال است که رونق ملی را نیز در پی خواهند داشت.

سعادت خواستار بومی‌سازی مهارت‌ها در استان و شهرستان شد و اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در راستای توسعه آموزش‌ها و مهارت‌آموزی اقدامات خوبی داشته است و شاهد استقبال خوب جوانان استان از این آموزش‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه این آموزش‌ها نقش مهمی در کاهش بیکاری در جامعه خواهد داشت، تصریح کرد: نداشتن مهارت لازم برای ایجاد شغل عامل اصلی بیکاری است که باید با مهارت آموزی و همراه کردن علم با عمل می توان مشکل بیکاری را حل کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های پیشرفته روز دنیا و ارتقای سطح مهارت نیروهای انسانی تحول عظیمی را در استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اقدانات خوب صورت گرفته در حوزه توسعه مهارت‌افزایی در استان بوشهر، گفت: در حوزه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بسیار خوب کار شده به طوری که اگر بدین شیوه عمل شود به نتایج مثبتی در اشتغال استان خواهیم رسید.

سعادت با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ریشه‌کن‌کردن معضل بیکاری، افزود: با برنامه ریزی مناسب می‌توانیم از پتانسیل جوانان ایران اسلامی به نحو ارزنده ای در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار حمایت ار کالای ایرانی استفاده کنیم.