بوشهر - دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با تکذیب برخی شایعات در مورد پرونده مضاربه صوری در بوشهر گفت: سال گذشته به دو هزار و ۷۰۰ پرونده شکات در این خصوص رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسن‌پور عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیرا شایعاتی در فضای مجازی در مورد پرونده مضاربه صوری بوشهر از زبان قاضی سابق این پرونده منتشر شده است که واقعیت ندارد.

وی با رد ادعاهای مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر دستیابی مالباختگان پرونده مضاربه صوری بوشهر به مطالباتشان، خاطرنشان کرد: برخی افراد با هدف تشویش اذهان عمومی این موضوع را مطرح کرده‌اند که واقعیت ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با بیان اینکه فعلا نیازی به مراجعه شکات نیست، اضافه کرد: در صورتی که نیاز به مراجعه این افراد باشد به صورت رسمی اطلاع‌رسانی می‌کنیم و آنها را در مورد زمان و محل مراجعه مطلع خواهیم کرد.

وی با تشریح جزئیات پرونده اخلال در نظام اقتصادی و مضاربه صوری در بوشهر بیان کرد: روند دادرسی به این پرونده که سه هزار و ۷۰۰ شاکی خصوصی دارد در حال انجام است.

حسن‌پور  با اشاره به اینکه سال گذشته به دو هزار و ۷۰۰ پرونده شکات در این خصوص رسیدگی شده است، ادامه داد: این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده و با صدور کیفر خواست به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

وی اضافه کرد: کیفرخواست مربوط به هزار و ۲۰۰ پرونده دیگر مضاربه صوری نیز در اردیبهشت ماه امسال صادر شده است و رسیدگی به این پرونده در مرحله دادگاه است.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر ادامه داد: دستگاه قضایی در راستای کاهش اطاله دادرسی، پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح مجرمان و احیای حقوق عامه مردم برنامه‌های مهمی را در دستور کار دارد.