تبریز- معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار مراغه خواستار تفویض اختیارات بیشتر به شهرستان ها در زمینه تصمیم گیری های مختلف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید شکری شامگاه پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان مراغه که با حضور استاندار آذربایجان شرقی همراه بود، اظهار داشت: سند تدبیر شهرستان در ۴ محور اساسی تعریف شده که یکی از این محورها گردشگری بوده که این شهرستان در این حوزه با وجود داشتن جاذبه های طبیعی دارای پتانسیل های ویژه است.

وی ادامه داد: محور دوم معادن و سومی نیز منطقه ویژه اقتصادی است. بخش بعدی مربوط به کشاورزی می شود که در این حوزه دو نقص عمده داریم، یکی استفاده از روش های نوین ابیاری و الگوهای کشت که باید بیشتر بر روی آن تمرکز شود، محور دوم نیز صنایع تبدیلی است که نیاز به سرمایه گذاری بالاتری دارد.

شکری با اشاره ای به پتانسیل بسیار بالای بخش خصوصی در شهرستان گفت: هم اکنون ۳۰ سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در شهرستان فعالیت می کنند که همگی امادگی مناسب و برنامه های خوبی برای شهرستان دارند.

ضرورت ایجاد مرکز حمایت از سرمایه گذاری در مراغه

وی ادامه داد: مرکز حمایت از سرمایه گذاری در شهرستان باید برقرار شود  تا بتوانیم ارتباط خود با سرمایه گذاران را به خوبی حفظ کنیم.

فرماندار مراغه با اشاره به درخواست خود مبنی بر افزایش اختیارات شهرستان ها گفت: در ارتباط با مسایلی که انجام آن به وسیله مسئولان شهری قابل انجام است، مشکلی نداریم اما خواستار یک سری تفویض اختیارات از سوی دستگاه های استانی به شهرستان ها هستیم.

مسئولیت ثبت شرکت ها به مسئولان شهرستانی تفویض شود

شکری ادامه داد: به عنوان مثال در ثبت شرکت ها مشکلاتی داریم چرا که کار آن بر عهده مسئولان استانی قرار داده شده که این روند اشکالاتی ایجاد می کند که خواستار تفویض این اختیار به شهرستان هستیم.

وی همچنین با اشاره ای به ازادراه هشترود- مراغه  گفت: این بزرگراه که جاده مواصلاتی چندین استان محسوب می شود، وضعیت اسفناکی دارد که در خصوص این مورد، امیدواریم با همکاری بیشتر حداقل در ۴ قطعه به پیشرفت هایی برسیم.