گرگان- معاون دبیرخانه شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شورای فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان های گلستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام سید احمد ابطحی، در بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اکنون مدت دو سال است که شورای فرهنگی ایثار و شهادت توسط استانداران و مدیران عضو در استان ها راه اندازی شد که این کار در گلستان هم شکل گرفت.

وی افزود: احکام شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط استاندار گلستان به فرمانداران شهرستان ها ارائه و سپس این مجموعه در شهرستان های استان هم فعالیت خواهند داشت.

معاون دبیرخانه شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان ها از اهداف اصلی این شورا است.

وی تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی هستیم باید فرهنگ ایثار اجتماعی را در جامعه نهادینه کنیم و باید همه باهم در این فرهنگ سهیم باشیم تا مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را پشت سر بگذاریم.

ابطحی اظهار کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ احسان، نیکوکاری، فدا کاری، ایثار و از خود گذشتگی را در جامعه ترویج دهیم.

وی در ادامه نمایشگاه مطبوعات استان را بسیار با نشاط و مفید دانست و افزود: مطبوعات نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه بر عهده دارند.

معاون دبیرخانه شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: اگر می خواهیم رهرو راه شهدا باشیم باید در عمل کار را به درستی انجام دهیم و منتظر نمانیم که جنگ شروع شود، باید بدانیم الان هم در جنگ اقتصادی قرار داریم که این موضوع باعث می شود وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.