تبریز - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تحویل و بهره برداری بیش از ۷ هزار کلاس جدید در آموزش و پرورش تا مهرماه امسال خبر داد.

مهرالله رخشانی ‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ظهر امروز در حاشیه چهل و نهمین گردهمایی مشترک مدیران کل ستادی و اجرایی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به میزبانی تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تعداد واحدهای آموزشی جدید آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد که این مساله به همت خیرین و همراهی مردم محقق شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه میانگین فضای آموزشی در کشور ۲.۵ متر مربع برای هر دانش آموز است، گفت: در کنار توسعه واحدهای آموزشی، تجهیز کلاس ها نیز در اولویت قرار دارد و براین اساس، در سه ماهه نخست سال جاری، اعتبار این سازمان برای خرید تجهیزات مدارس به صورت کامل ابلاغ شده است.

رخشانی مهر همچنین با بیان اینکه یک هزار کلاس خشت و گلی هم در کشور وجود دارد، عنوان کرد: تا پایان سال تحصیلی آینده، همه این کلاس ‌ها با اعتبار تخصیصی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، تخریب و بازسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: با حل مشکل مدارس خشتی و گلی، مشکل مدارس سنگی و کپری را در دستور کار قرارداده و برای حل آن ها تلاش می کنیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پایان از  تشکیل مرکز راهبردی جذب مشارکت‌ های مردمی در سازمان نوسازی مدارس خبر داد و تصریح کرد: به طور یقین بدون مشارکت مردم و خیرین نیکوکار مدرسه‌ ساز، تأمین کمبودها در فضاهای آموزشی میسر نخواهد بود، چرا که اعتبارات دولتی به تنهایی کفاف نیازمندی ‌ها را در این زمینه نمی‌ کند.