مراسم اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقه تصویرسازی سوره‌های قرآنی عصر امروز یکشنبه اول بهمن با حضور رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی و مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این مراسم رحیم خاکی رئیس سازمان فعالیت های قرآنی کشور گفت: "کانون هنرهای تجسمی سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور در مردادماه امسال طرح فضاسازی سوره های قرآن کریم را در رشته تایپوگرافی، هنر مفهومی، حجم، نقش برجسته، پوستر و تصویرسازی در قالب گروههای دانشجویی در فرهنگستان هنر آغاز کرد که در مدت زمان اندک مبدل به حرکت ارزشمند در جهت احیاء ارزش ها و مفاهیم قرآنی به زبان هنر شد."

وی در ادامه افزود: "در واقع ارائه مفهوم سوره های قرآن کریم به زبان هنر زمینه سازی برای هنر موعود و غنی سازی هنر معاصر با الهام از کلام قدسی از جمله اهداف مهم این طرح است. با توجه به کلاس های تدبر در قرآن کریم که در سازمان فعالیت های قرآن دانشجویان کشور برگزار شده، سوره مبارکه فلق با عنوان محور موضوعی اولین دوره این طرح برگزیده شد. همچنین برای آشنایی بیشتر دانشجویان با معانی سوره فلق و انعکاس آن در آثار پدیدآمده، همزمان با پیشرفت کار جلساتی با حضور کارشناسان قرآنی برگزار شد."

سپس نفرات برگزیده هر رشته در زمینه تصویرسازی سوره های قرآنی معرفی شدند. در رشته تایپوگرافی کاظم خراسانی، حامد زارع، رضا محبوبی و سیدجواد میرحسینی، در رشته طراحی پوستر حسین بیاری، مهدی خلیل پور، هاجر سلیمی نمین و بابک رشوند و در رشته تصویرسازی حسین اوسیوند، معصومه توحیدلو و محمدباقر خسروی با کسب رتبه های برتر لوح تقدیر و پنج ربع سکه بهار آزادی جایزه گرفتند. مرتضی توکلی، علیرضا میرزایی و حمیدرضا صائبی فرید در رشته مفهومی فضاسازی و زهرا شیرخانزاده، منا بختیاری و امیر ابراهیمی در بخش نقش برجسته هم لوح تقدیر و یک ربع سکه بهار آزادی گرفتند.

در رشته حجم الهام طاهریان و مینا محمدبیگی با لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی به عنوان هنرمندان منتخب شناخته شدند. لوح تقدیر و یک ربع سکه بهار آزادی به نرگس حاتمی موحد در رشته تصویرسازی و میرابوالفتح صحیحی اسکویی در رشته خط گرافیک نیز اهدا شد.

هیئت داوران تصویرسازی سوره های قرآنی مرکب از دکتر حبیب الله صادقی، دکتر مصطفی گودرزی و صداقت جباری بود. رامین اعتمادی، عشرت سیروس، پریسا خضابی، محمد نیک دل، مهدی خلیل پور و اکرم سادات حسینی نیز استادان کارگروههای فضاسازی را تشکیل داده بودند.