زنجان-استاندار زنجان گفت: شایسته و قدرتمندانه از جمهوری اسلامی دفاع کنیم چراکه امروز شرایط کشور بسیار حساس است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری ظهر یکشنبه در جلسه شورای راهبری دهه فجر، از عدم حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه گرامی داشت هفته دفاع مقدس انتقاد کرد و افزود: هفته دولت در پیش است وبی تفاوتی به این جلسه را قبول نمی‌کنم.

وی اظهار کرد: ما وقتی به برگزاری چنین جلسه‌ای ارزش قائل نیستم از مردم چه انتظاری داریم.

استاندار زنجان به ۲۶  مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز هرگز برای ملت ایران فراموش نمی‌شود و برای کشورمان مایه افتخار است.

امیری تأکید کرد: تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی باید واقع‌بینانه و منطقی صورت گیرد و جوانان با این دستاوردها به خوبی آشنا شوند که این‌ها به‌آسانی به‌دست نیامده است.

وی افزود:  در ۴۰ سالگی  انقلاب باید ۴۰ دستاورد اساسی و مهم در استان معرفی شود و در استان از این دستاوردها کم نیست و پیشرفت علم آموزشی و پزشکی در استان دستاورد کمی نیست که امروز مورد سیاه‌نمایی قرارگرفته است.

درویش امیری با بیان اینکه اکنون می خواهیم بعد از ۴۰ سال به ۵۰ درصد از جمعیت کشور که سال ۱۳۵۷ و حکومت شاهنشاهی را ندیده اند، دستاوردهای انقلاب را منعکس کنیم، افزود: باید دستاوردها را با صلابت، صداقت، شفافیت، دقیق و مستند بیان کنیم.

استاندار زنجان تأکید کرد: درصد مخازن گازی کشور در کشور بسیار است و این جمله درست نیست که دنیا بسیار پیشرفت کرده ولی ما عقب هستیم.

درویش امیری با بیان اینکه شایسته و قدرتمندانه از جمهوری اسلامی دفاع کنیم چراکه امروز شرایط کشور بسیار حساس است، گفت: باید فضایی در کشور ایجاد شود که اگر یک نفر اقدام به خرید دلار آمریکایی کرد، مردم او را تحقیر و سرزنش کنند.

استاندار زنجان از برگزاری جلسات متعدد و تکراری بی‌خاصیت انتقاد کرد و گفت: جلسات ما باید خروجی خوبی داشته باشد و نمود عینی پیدا کند.

درویش امیری به استقرار دبیرخانه قوی و متمرکز در رابطه با برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: در برگزاری برنامه‌ها حضور مردم و به‌خصوص جوانان پررنگ باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا تعصب و عرق ملی و دغدغه حفظ منافع ملی در کشور پژمرده نشود، تصریح کرد:  به امر مهم اتحاد و همدلی در جشن‌ها باید توجه شود و تمرکز بر انسجام ملی و وحدت ملی و حفظ منافع کشور باید باشد.

استاندار زنجان ابراز کرد: امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد چرا که شرایط اقتصادی و اجتماعی مطلوب نیست و آسیب‌های اجتماعی مثل خوره به جان همه افتاده و در چنین شرایطی به جان هم افتاده‌ایم.