جویبار - معاون هماهنگی امور اقتصادی و تولید منابع استانداری ظرفیت تولید انواع محصولات کشاورزی در استان را شش میلیون تن بیان کرد و از صادرات دو هزار تن شلیل و هلو از استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسن خیرانپورظهر شنبه در مراسم افتتاح پروژه کانال بتنی لاینینگ اراضی شالیزاری روستای کوکنده با بیان اینکه مازندران پتانسیل بالقوه ای در تولید انواع محصولات شیلات ، زراعت و دام و طیور دارد ، گفت : میزان تولید سالانه استان مازندران بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی بوده است ودر یک جمله این استان در تولید ۱۹ محصول رتبه نخست کشور را دارا است .

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶ میزان صادرات استان رقم ۳۹۰ میلیون دلار بوده است ، تصریح کرد : با هدفگذاری صورت گرفته توسط استاندار مازندران و تمامی دستگاههای مسئول رقم صادراتی استان تا پایان سالجاری به ۳ میلیارد دلار برسد .

وی بیان کرد: این هدف گذاری با توجه به ظرفیتهای موجود استان مازندران بسیار واقع گرایانه بوده و با فعالسازی دیپلماسی اقتصادی بتوانیم‌میزان صادرات و تولیدات مازاد خود را به کشورهای هدف صادر کنیم .

خیرانپور خاطر نشان ساخت : برای نخستین بار ۲ هزار تن انواع شلیل و هلو از استان مازندران به کشور روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد .

وی یادآور شد : کانال بتنی لاینینگ اراضی شالیزاری روستای کوکنده به طول ۷ کیلومتر بااعتبار دولتی محدوده سد البرز با رقم ۳۷۸ میلیون تومان در هفته دولت به بهره براداری رسید.