نوزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان که شامل کنگره پزشکی تولید مثل، کنگره سلول های بنیادی و سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل می شود، شهریور برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تعداد ۱۹۱ طرح تحقیقاتی از ۳۸ کشور جهان جهت شرکت در نوزدهمین جشنواره بین المللی رویان ارسال شده که بیشترین طرح های تحقیقاتی به ترتیب متعلق به کشورهای ایران، آمریکا، هند، ایتالیا، چین، اسپانیا، ترکیه، کانادا، برزیل، آلمان، فرانسه و پاکستان است.

در حاشیه این جشنواره بین المللی نوزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل برگزار می شود.

مرضیه شیوا دبیر علمی این کنگره در نشست خبری گفت: هدف ما از برگزاری این کنگره رسیدگی و التیام به مشکلات بیماران است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه پزشکی تولید مثل از دنیا عقب نیستیم، گفت: در این کنگره مباحثی در حوزه پزشکی تولید مثل  در قالب ۱۱ سخنرانی و ۲۲۲ پوستر ارائه می شود.

از دیگر برنامه های این جشنواره چهاردهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی است.

سارا پهلوان دبیر اجرایی کنگره سلول های بنیادی گفت: در سال های اخیر در پزشکی رویکرد سلول درمانی، ژن درمانی و RNA درمانی رواج پیدا کرده است که اینها می توانند جایگزینی برای درمان های قبلی به شمار روند.

وی با تاکید بر اینکه این درمان ها نوید عدم استفاده از دارو در بسیاری از بیماری ها را می دهند، گفت: در کنگره رویان ۷۷ مقاله در قالب پوستر و ۱۱ مقاله در قالب سخنرانی ارائه می شود.

همچنین زهرا عزآبادی دبیر علمی سیزدهمین سمینار پرستاری و مامایی گفت: در این سمینار جمعا ۳۳ مقاله ارائه شده که ۴ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۷ مقاله به صورت پوستر پذیرفته و ارائه می شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه های اصول بافت شناسی و رنگ آمیزی  ایمونوهیستوشیمی و ایمونوفلورسنت، کارگاه تئوری و عملی جداسازی و کشت سلول های بنیادی اسپرماتوگونی موشی، کارگاه جداسازی و تخلیص سلول های بنیادی مزانشیمی از منابع مختلف مغز استخوان، پال دندان و بافت چربی در حاشیه این کنگره برنامه ریزی شده است.

به گزارش مهر، نوزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان، پزشکی تولید مثل-سلول های بنیادی از هفتم تا نهم شهریور ماه در سالن همایش های رازی با حضور محققان برجسته در این حوزه ها برگزار می شود. در این مراسم همچنین از برگزیدگان ملی و بین المللی و برنده کاظمی پرایز تقدیر به عمل می آید.