بوشهر- معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق استان بوشهر گفت: هدف قرارگاه محرومیت زدایی و تغییر نگاه مردم به توانمندی ها و ظرفیت های بومی است.

غلامشاه زیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه از سال ۹۵ در کشور با پنج معاونت که شامل زیرساخت، اشتغال، سلامت، فرهنگی و اجتماعی و تعلیم و تربیت است آغاز بکار کرد.

وی با بیان اینکه این پنج معاونت رسالت قرارگاه را نشان می‌دهد، افزود: در استان بوشهر نیز فعالیت‌ها در سه روستای کبگان، بوالخیر و دهرود آغاز شد.

معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق استان بوشهر گفت: هدف این قرارگاه محرومیت زدایی و تغییر نگاه مردم به توانمندی ها، ظرفیت ها و تولیدات بومی و محلی است.

زیارتی با عنوان اینکه در دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت ها انجام می شود، تصریح کرد: سد سازی، تامین آب شرب و دیوار کشی روستایی از جمله کارهای انجام شده در این روستاها است.

وی گفت: از دیگر کارهایی صورت گرفته می‌توان به  تامین وسایل سرمایشی مدارس، استقرار روحانی برای اجرای برنامه های فرهنگی و دینی و حرفه آموزی برای ایجاد اشتغال روستایی اشاره کرد.

زیارتی عنوان کرد: باتوجه به اهمیت ماندگاری افراد در روستا و جلوگیری از کوچ اجباری این افراد بدلیل عدم اشتغال به شهر ها ظرفیت های اشتغال شناسایی و مهارت آموزی ها انجام شده است.

وی افزود: در حوزه تعلیم و تربیت نیز فعالیتی تحت عنوان ایجاد فضای کسب و کار در فضای آموزشی برای دانش آموزان برای تحصیل در رشته های مورد نیاز روستا نیز درحال انجام است.

معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق استان بوشهر بیان کرد: در طول سه سال گذشته فعالیت‌های مختلفی در این سه روستا انجام گرفته و در آینده نیز هشت روستای دیگر اضافه خواهد شد.