بوشهر - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمانی جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت خرما در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید لیموترش در استان ۲۴ درصد افزایش یابد.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز زمان برداشت خرما در استان بوشهر اظهار داشت: طی روزهای اخیر برداشت خرما آغاز شده و تا اواخر مهرماه نیز برداشت در باغات استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و جم دارای بیشترین میزان خرما در استان هستند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد برداشت بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما در استان باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمانی جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: از مهمترین واریته‌های خرما در استان بوشهر می‌توان به کبکاب، زاهدی، خاصویی، شهابی، شکر و خنیزی اشاره کرد.

وی بازار خرمای تولیدی استان بوشهر را مطلوب توصیف کرد و افزود: بخشی از خرمای استان در داخل کشور مصرف می‌شود و بخشی نیز به کشورهای آسیای میانه، روسیه، اکراین، حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود.

تولید ۵۵ هزار تن لیموترش

عمرانی با بیان اینکه استان‌های فارس هرمزگان و بهشور سه استان برتر تولید لیموترش در کشور هستند، اضافه کرد: سال گذشته ۴۴ هزار و ۴۶۰ تن محصول لیموترش از سه هزار و ۳۶۰ هکتار باغات استان بوشهر برداشت شد.

وی با پیش‌بینی افزایش ۲۴ درصدی لیموترش باغات استان بوشهر در سال جاری، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال حدود ۵۵ هزار تن لیموترش از باغات استان برداشت خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمانی جهاد کشاورزی استان بوشهر رقم جدید لیموترش با عنوان پرشین لاین در ۲۰ هکتار از اراضی جم، دشتی و دشتستان به عنوان پایلوت کشت شده است که بازدهی بالایی خواهد داشت.