کرمان - فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از برگزاری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) ۲ در کرمان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی ابوحمزه در نشست خبری به مناسبت رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله(ص) ۲ با اشاره به اینکه مااعتقاد به نقش ارزنده اصحاب رسانه در سطح جامعه داریم، اظهار دا شت: اصحاب رسانه پل ارتباطی بین نهادها و دستگاه های مختلف در بین مردم است  و هر چه این ارتباط ها صادقانه، عمیق تر و دقیق تر باشد در جهت رشد و  تعالی مردم، رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: از سال ۷۹ تشکیلاتی در سپاه به عنوان بسیج سازندگی شکل گرفت که محور اصلی بسیج سازندگی رسیدگی به بخش محروم جامعه  با تمرکز بر حاشیه شهرها و روستاهای دور افتاده است.

ابوحمزه عنوان کرد: بسیج سازندگی در عرصه های عمرانی، فرهنگی، پزشکی، سلامت، آموزش، اقتصاد مقاومتی، کشاورزی، علمی، مرمت و بهسازی مساکن محرومان و ...فعالت دارد. از طرف دیگر به دستگاه های متولی امر و مردم محروم اقصی نقاط کشور کمک می کند.

حضور ۳۵۰ گروه جهادی در مناطق محروم استان کرمان

وی بیان کرد: از ۹ تا ۳۰ شهریور ماه فعالیت ۳۵۰ گروه جهادی در قالب قرارگاه خدمات رسانی و محرومیت زدایی در حاشیه شهرها و مناطق محروم شروع شده است. عمده این گروه ها دانشجو، دانش آموز و اقشار مختلف بسیجیان هستند و سایر اقشار مردم می توانند در این اردوها شرکت در زمینه محرومیتزدایی از استان کمک کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: رزمایش و نمایش اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت رسوال الله (ص) در تاریخ ۲۴ شهریورماه سال جاری در سطح کشور با حضور هزار گردان و در سطح استان کرمان با حضور ۴۰ گردان بیت المقدس برگزار می شود.

ابوحمزه بیان داشت: شعار رزمایش سراسری عاشورایی بسیج سپاهیان محمد رسوال الله (ص) «وحدت، ایستادگی و پیشرفت» نام گذاری شده است؛ این شعار با توجه به توطئه های استکبار جهانی و نیاز به وحدت و انسجام درونی و پیشرفت در زمینه های مختلف انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ گردان  بیت المقدس در سطح استان داریم که این گردان ها حوزه محور هستند، افزود: از مجموع ۱۰۰ گردان در سطح استان ۴۰ گردان نوع اول محسوب می شوند که در ۲۴ شهریورماه در رزمایش یک روزه شرکت می کنند و این رزمایش در اردوگاه های قدس سراسر استان انجام می شود.

ابوحمزه بیان کرد: این رزمایش به صورت  فراخوان شهرستانی برگزار می شود و استانی نیست.

وی گفت: گردان های بسیج دو وظیفه کلی دارند؛ یکی پشتیبانی از گردان های امام حسین (ع) و دیگری ایجاد امنیت در کنار سایر نیروهای امنیتی و انتظامی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در شهر کرمان شش گردان بسیج وجود دارد که در مکان های مشخص شده این رزمایش را انجام می دهند.

برگزاری تجمع بزرگ بسیجیان در هفته دفاع مقدس

ابوحمزه با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس افزود: در سطح کشور ۷۰۰ هزار بسیجی و در شهر کرمان در مصلای امام علی (ع) ۳۰ هزار نفر بسیجی فراخوان می شوند. در این همایش فقط بسیجیان شهر کرمان حضور می یابند و دیگر بسیجیان استان حضور نخواهند داشت و این همایش در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه منظور از برگزاری این همایش ها و برنامه ها نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به آمریکا، صهیونیست ها و دیگر کشورها است، افزود: دشمنان بدانند جمهوری اسلامی ایران از اقتدار بالایی برخوردار است و سپاه در کنار دیگر نیروهای مسلح کشور هزار نفر نیروی بسیجی آماده دارد.

بسیاری از مشکلات اقتصادی با تدبیر قابل حل است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بسیج همه اقشار جامعه را در بر می گیرد در استان کرمان بیش از یک میلیون بسیجی در اقشار مختلف درسطح استان داریم.

ابوحمزه تا کید کرد: مردم ما در طول ۴۰ سال انقلاب ثابت کرده اند در همه عرصه ها از اسلام، انقلاب، اصل نظام، ولایت فقیه و ارزش هایشان یک قدم عقب نمی نشینند و مردم از اصل نظام کوتاه نمی آیند.

وی با بیان اینکه مشکلات و کمبودهای اقتصادی در کشور وجود دارد، گفت: بسیاری از این مشکلات مربوط به داخل کشور است و با تدبیر می توان آن را حل کرد و مردم در طول ۴۰ سال چیزی کم نگداشته اند.

انتقاد از معرفی نشدن استاندار کرمان بعد از گذشت سه ماه

ابوحمزه بیان کرد: فرهنگ و روحیه مردم یکی از موفقیت های اصلی نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود که این خود دست مایه عظیمی است که باید پاسداری کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: روحیه مطالبه گری در مردم استان کرمان ضعیف است و باید مسئولان در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند و پاسخگو باشند و این جز با مطالبه گری محقق نخواهد شد.

ابوحمزه با انتقاد از معرفی نشدن استاندار کرمان بعد از گذشت سه ماه گفت: رسانه ها باید در این خصوص مطالبه گری کنند؛ آیا انتخاب استاندار برای یک استان کار سختی است.

وی تصریح کرد: اتکا به روحیه خودباوری و خودکفایی در نیروهای مسلح به وجود آمده است.