شمیرانات- کتاب زندگینامه آیت الله سید محمد تقی حکیم با عنوان « ۸۰ سال زندگی با مردم» در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب « ۸۰ سال زندگی با مردم» که تالیف آیت الله سید محمد تقی حکیم و در خصوص زندگینامه ایشان است، با حضور حجت الاسلام محسن عرفاتی مدیر شبکه قرآن و از شاگردان آیت الله حکیم، حجت الاسلام سیدجمال‌الدین دین پرور رییس بنیاد نهج البلاغه ، نوکاریزی معاونت علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی و دیگر علما و فرهیختگان مذهبی ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، معاونان و مدیران شهرداری منطقه یک تهران برگزار و از این عالم گرانقدر تجلیل و قدر دانی شد.

بر اساس همین گزارش هدف از بر گزاری این مراسم بزرگداشت مقام علما، الگوسازی از زندگی متدینین علمی و دینی، گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، معرفی آثار ارزشمند این عالم بزرگوار و... بود.

گفتنی است آیت الله سید محمد تقی حکیم از سال ۱۳۳۹ به نیاوران آمد و در این محله به تدریس قرآن و مباحث علمی پرداخت ومدرس حوزه علمیه وامام جماعت مساجد منطقه بود و یکی از چهار عالم برگزیده  شمیرانات محسوب می‌شود.

شایان ذکر است آیت‌الله ‌حکیم در طول زندگی خود کتاب‌های زیادی را به رشته تحریر درآورد که برخی از آنها بارها تجدید چاپ شدند.

آثار و تألیفات این عالم گرانقدر از سال ۱۳۳۲ تاکنون عبارتند از حقوق زن در دیدگاه اسلام، ترجمه بخش دوم از کتاب عربی«حقوق المرئه و شئونها الاجتماعیه» تألیف حجت‌الاسلام شیخ محمدعلی زهری، حقوق و حدود آزادی زن در اسلام بخش سوم از کتاب عربی«حقوق المرئه و شئونها الاجتماعیه»، مناسک یا راهنمای اعمال حج، راهنمای تجزیه و ترکیب و قواعد صرف ونحو عربی، سخنان حضرت موسی بن جعفر(ع)، پدر و فرزند (این کتاب به چاپ شانزدهم رسیده و توسط انتشارات انصاریان به انگلیسی ترجمه شده است، فلسفه و اسرار حج، الهام از گفتار علی(ع) (ترجمه به انگلیسی)، درس‌هایی از مکتب امام صادق(ع)، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، پیام پیامبر(ص)، قرآن از زبان قرآن، چگونه قرآن بخوانیم، دقایق التوحید فی نهج‌البلاغه، زبان عربی، زندگینامه قاضی نورالله مرعشی شوشتری و... بوده است.