رشت- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه یک سوم دانش آموزان این استان در مناطق روستایی هستند، از ثبت نام ۳۷۵ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید در این گیلان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر جهان آرای صبح شنبه در جمع خبرنگاران در اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۳۷۵ هزار دانش آموزان وارد مدارس گیلان می شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۱ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی تحصیل می کنند، افزود: سال گذشته براساس آمار در مجموع ۳۷۴ هزار و ۶۱۷ دانش آموز در مدارس گیلان ثبت نام کرده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه از میان شهرستان های استان، رشت با ۵۰ هزار دانش آموز متراکم ترین شهرستان است، گفت: عمارلو رودبار، اطاقور لنگرود، حویق تالش و اطراف رودسر دارای کمترین دانش آموز هستند.

وی همچنین با بیان اینکه استان گیلان جزء استان های نخبه پرور در کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی استعدادهای جدید طرح شهاب در پایه های چهارم و پنجم دوره ابتدایی اجرا می شود.

جهان آرای با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت دانش آموزی استان گیلان در سطح روستاها هستند، افزود: به همین منظور با توجه به کمتر برخوردار بودن این مناطق از زیرساخت های آموزشی تلاش شده تا تقویت این زیرساخت ها در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی به فعالیت ۲۷ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان گیلان اشاره و تصریح کرد: تلاش شده تا خدمات مناسبی در راستای سیاست های ورازتخانه به فرهنگیان ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با بیان اینکه معلمان نقش مهمی در مسیر دستیابی به توسعه در هر جامعه ای دارند، گفت: مدیریت مهم ترین عامل دستیابی به تولید خدمات آموزشی بهتر با استفاده از امکانات موجود بوده که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.