به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی موسویان ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در کرمان اظهار داشت: چهار دوره قبل جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در تهران برگزار شده است و در سال جاری پنجمین دوره آن در کرمان برگزار خواهد شد.
وی افزود: ثبت نام شهرستانی این جشنواره از فردا شروع می شود و در آبان ماه افرادی که در مسابقه شهرستانی رتبه کسب کرده اند به مسابقات استانی را پیدا می کنند و افراد منتخب استانی در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به مسابقات کشوری و نهایی که در کرمان برگزار می شود، راه پیدا خواهند کرد.
موسویان عنوان کرد: جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس یکی از جشنواره های مهمی کشور محسوب می شود و مورد علاقه و بازدید خیلی از افراد قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: استان کرمان در زمینه بازی های رایانه ای و انیمشین از جایگاه ویژه ای برخوردار است و استعدادهای زیادی در این استان وجود دارد. در ۲۸ تا ۳۰ آذرماه سال جاری مرحله نهایی جشنواره رایانه ای خلیج فارس توسط اداره کل ارشاد کرمان برگزار خواهد شد و ما پشتیبان کننده خواهیم بود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: این جشنواره در ۱۰ رشته؛ پنج رشته داخلی و پنج رشته خارجی برگزار می شود.
موسویان با اشاره به اینکه ۹۵ درصد بازی که در اختیار بازیگران ایرانی قرار می گیرد خارجی است، تصریح کرد: در جشنواره اول و دوم بازی های رایانه ای خلیج فارس فقط بازی خارجی بود.
وی گفت: در جشنواره پنجم که در کرمان برگزار می شود سعی شده بیشتر از بازی های ایرانی استفاده شود و پنج بازی ایرانی در این جشنواره حضور دارند و این نشان از رشد خوب ما در این زمینه است.
موسویان ابراز داشت: بازی های رایانه ای امروز درکشورهای توسعه یافته به یک صنعت پول ساز تبدیل شده اند و نقش در جی پی تی کشورها خود ایفا می کنند و برنامه های ملی در تولید بازی به وجود آمده است.
وی تصریح کرد: مهاجرت از فضای حقیقی به مجازی سال ها است با بازی ها شروع شده است و همچنین انتقال ادبیات و دانش هم در حال صورت گرفتن است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی سه سال آینده ورود به کسب و کارها از طریق اینترفیس های انجام می شود که از انیمشین تشکیل شده است.
موسویان با اشاره به اینکه بازی ها واسطه بین ما و دنیایی مجازی می شومد، تاکید کرد: بازی ها از این نظر مهم هستند که در همه زمینه ها به ویژه آموزش نقش آفرینی می کنند.