مشهد-مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بن کارت های سلامت به منظور دریافت رایگان خدمات پزشکی میان ساکنان برخی مناطق محروم خراسان رضوی توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیل زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم خراسان رضوی اشاره و اظهارکرد: امسال برای نخستین مرتبه بن کارت های سلامت  ویژه  دریافت خدمات رایگان برای نیازمندان در مناطق محروم توزیع شد. 

وی افزود: افرادی که این کارت ها را در اختیار دارند می توانند از خدمات رایگان در حوزه های  پزشکی ، دندانپزشکی، مامایی و بینایی سنجی استفاده کنند.توزیع این بن کارت ها  با همکاری رابطین بهداشتی در منطقه ، مدیران مدارس و افراد معتمد محلی  انجام شده است. 

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در اردوی جهادی سرخس ۸۲۰ خانوار ساکن در روستاهای دولت آباد، صدرآباد، قاسم آباد، قلعه قصاب، نوروزآباد، شورقلعه، کلاته مره ای، شلغمی سفلی، شلغمی علیا و صمدآباد زیر پوشش قرار گرفتند.

اسماعیل زاده بیان کرد:آموزش تغذیه سالم، آموزش تشخیص زودهنگام و پیشگیری از بیماری های عفونی مانند سل، تب مالت، تب خونریزی دهنده کنگو، سالک، هاری و غربالگری قند و فشار خون، وزن و قد، از جمله خدماتی بود که در اردوهای جهادی به ساکنان این مناطق آموزش داده شد. 

وی گفت: در مجموع در این دوره از اردوهای جهادی  ۱۴۵ نفر از معاینه مامایی، ۳۳۳ نفر از معاینه پزشک عمومی، ۶۰ نفر از خدمات بینایی سنجی، ۱۵۰۰ نفر از معاینه دندانپزشکی و بیش از ۳۵۰ نفر از خدمات درمانی دندانپزشکی از جمله کشیدن، ترمیم و جرم گیری دندان برخوردار شدند. 

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: در مجموع ۳ دوره برگزاری اردوی جهادی که با حضور دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان بهداشت و درمان صورت پذیرفت، بیش از۱۱ هزارنفر از ساکنان مناطق محروم زیر پوشش خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی قرار گرفتند.