در عرصه سینما مشاهده می کنیم که همه فیلمسازان در تکاپوی این هستند که فیلمشان را به جشنواره فجر بفرستند. امیدواریم جشنواره شعر فجر نیز برای شعرا یک دغدغه به حساب بیاید.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب مهر درمشهد، علی رضا قزوه، دبیر جشنواره شعر فجر در نشستی با برگزارکنندگان نخستین دوره جشنواره شعر فجر گفت: فضای شعر آشفته است . شاعران خوبی می بینیم که حمایت نمی شوند و شاعرانی هستند که با کارهای ضعیف مورد توجه و حمایت قرار می گیرند.

وی افزود: امیدواریم این جشنواره زمینه ساز تشکیل اتحادیه نویسندگان باشد . به عنوان نمونه بنا داریم در این جشنواره کارت عضویت برای اعضای اتحادیه نویسندگان صادر شود .

قزوه درخصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هدف ما ایجاد شور و شوق در این حوزه و تولید اشعار فاخر است. امیدواریم این حوزه از خمودگی و یأسی که دچار آن است عبور کند.

وی درخصوص حضور شاعران خارجی در این جشنواره گفت: ما در سال اول برگزاری، کشورهای فارسی زبان مد نظرمان بود. تعدادی شاعر از این کشورها دعوت شده اند و در مرحله دوم به دنبال حضور کشورهای مسلمان هستیم .

علیرضا قزوه ادامه داد: حضور شعرای کشورهای دیگر باعث معرفی شعر ایران در آن کشورها است.

وی اظهار داشت: همچنین با چاپ آثار و کتاب هایی که در زمینه ادبیات و شعر انقلاب کار شده است امیدواریم ادبیات انقلاب معرفی و منتشر شود.

در این نشست هادی منوری، دبیر جشنواره شعر فجر در استان خراسان رضوی گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه کرد و گفت: جشنواره شعر فجر 16 بهمن ماه با برگزاری میزگرد تخصصی ادبیات انقلاب آغاز و 17 بهمن نیز در کشور افتتاح می شود. اختتامیه این جشنواره هم در خراسان رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی از تهیه لوح فشرده صوتی اشعار شعرای انقلابی برتر جهان خبر داد و گفت: تعدادی از شعرای انقلابی جهان شناسایی و اشعارشان به صورت صوتی ضبط می شود و برای موسیقی زیر صدای آن یکی از موسیقی دانان برتر استان درحال ساخت موسیقی است. این لوح فشرده در تیراژ بالا تکثیر و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.