بوشهر - امام جمعه دیر گفت: در دوران جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و اکنون زمان اختلاف و گلایه کردن از یکدیگر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر پنجشنبه در جمع روحانیون و مبلغین اعزامی محرم با بیان اینکه نهضت کربلا به عنوان الگو در جامعه تبیین شود، اظهار داشت: ترویج نهضت حسینی و عاشورایی متضمن امنیت و اقتدار کشور است و باید نهضت کربلا به عنوان الگو در جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه دشمن برای جدا کردن مردم از انقلاب و بدبین کردن آن‌ها نسبت به حاکمیت تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: فشارهای اقتصادی با هدف ایجاد شرایط سخت برای معیشت مردم و ایجاد نارضایتی و دلسرد کردن آنها از نظام و انقلاب انجام می شود که باید با بصیرت ایستادگی کرد.

حسینی اظهار داشت: روحانیون و مبلغان، باید طلایه‌ داران بصیرت انقلابی در فشارهای اقتصادی، روانی و عملی دشمن باشند و به دنبال تحلیل مسائل و الگوی عینی مقاومت قرار گیرند و وظایف دینی و انقلابی خود را به خوبی بشناسند و در راستای تحقق اوامر مقام معظم رهبری بکوشند.

وی با اشاره به این که در دوران جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و اکنون زمان اختلاف و گلایه کردن از یکدیگر نیست، تصریح کرد: شرایط امروز جامعه، شرایط حساسی است و جنگ اقتصادی آخرین حربه دشمن برای براندازی نظام است و در چنین شرایطی ما نیز باید هرچه بهتر و بیشتر انسجام داخلی را حفظ کنیم و از بحث‎ها و مطالبی که انشقاق و تفرقه ایجاد می‎کنند، جلوگیری کنیم.

امام جمعه دیر با بیان اینکه همه جناح‎ها، احزاب، جمعیت‎های سیاسی و اقتصادی نیز باید پشتیبان دولت باشند، گفت:بی‌تدبیری‌ها و سوءمدیریت‌هایی در جامعه وجود دارد که مردم را دچار مشکل کرده است و وظیفه روحانیت در این برهه حساس این است که نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نباشند.

حسینی با بیان اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس مردم را به حفظ آرمان‌های شهدا فرا بخوانیم، اظهار داشت: شهدای ما با الهام از شهدای کربلا جانفشانی کردند و امروز استقلال و امنیت این نظام، به برکت خون های پاکی است که به زمین ریخته شد.

فعالیت ۷۳ روحانی در شبکه تبلیغ دیر

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دیر در این همایش گفت: ۷۳ نفر از روحانیون در برنامه های تبلیغ محرم ۹۷ در سطح شهرستان دیر، در بخش شبکه تبلیغ فعال هستند.

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی با تاکید بر استفاده از ماه محرم برای تبلیغ دین و اندیشه های دینی و افشای توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب، اظهار داشت: ماه محرم فرصت مناسبی است تا مردم را هرچه بیش تر با معارف الهی آشناتر کرده و فرهنگ عاشورایی را در بین نسل جوان ترویج دهیم.

وی با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه دشمن در جنگ روانی امروز گفت: امروزه دشمن به خصوص بر روی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری زیادی کرده و هدفشان ضربه زدن به انقلاب اسلامی و تلاش برای براندازی نظام اسلامی است که طبعاً در این راستا روحانیون و مبلغین وظیفه بسیار مهمی است.