بوشهر - مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در ۷۹۰۰ مدرسه استان بوشهر به کلاس درس می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کرمی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: زنده نگه داشتن ایام عاشورا و تاسوعای حسینی باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید افزود: تقویت قشر فرهنگی امری لازم و ضروری است و با توجه به التهابات اقتصادی، قشر فرهنگیان و معلمان با مشکلات معیشتی زیادی روبه رو هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد: برای تربیت عمیق فرزندان استان و آینده سازان کشور، باید وضعیت معیشت معلمان بهبود یابد تا بدون دغدغه  در امر تعلیم و تربیت اهتمام ورزند.

کرمی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند همکاری آحاد جامعه است تصریح کرد: مدارس استان با مشکلات زیاد مالی و تجهیزاتی مواجه هستند که رفع مشکلات در دستور کار قرار دارد.

وی خواستار همکاری دستگاه های اجرایی استان بویژه شهرداری ها با آموزش و پرورش شد و گفت: با مشارکت و هم افزایی میتوانیم به توفیقات بیشتری برسیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به موفقیت دانش آموزان استان در کنکور امسال تصریح کرد: اجرای طرح تقویت بنیه علمی از عوامل این موفقیت است.

کرمی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ۲۳۰ هزار و ۸۲۰ دانش آموز در ۷ هزار و ۹۵۰ کلاس درس در قالب ۲ هزار و ۳۳۰ واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند. 

وی افزود: تعداد دانش آموزان استان بوشهر در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته، ۱۴ هزار نفر افزایش یافته است. 

کرمی تاکید کرد: مهمترین چالش ما برای آغاز سال تحصیلی جدید، کمبود نیروی آموزش است.

وی افزود: هم اکنون ۱۴ هزار و ۳۷۵ نیروی آموزشی در استان فعالیت می‌کنند که باید افزایش یابد.