بوشهر - امام جمعه دیر گفت: راه حل مشکلات کشور خالی کردن پشت دولت و ابراز برائت از فعالیت دستگاه های مسئول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با اشاره به فلسفه مجالس عزاداری اظهار داشت: این عزاداری ها  در راستای تعظیم شعائر الهی و حفظ اعتقادات اسلامی و مکتب سیدالشهداء است.

وی با بیان اینکه در پرتو این عزاداری ها احکام اسلام به نسل های بعد منتقل شده است، افزود: مراسمات حسینی به ما درس عزت، آزادگی، ایثار و شهادت طلبی، ظلم ستزی، سازش ناپذیری، صبر و استقامت، غیرت دینی و ناموسی  و بصیرت و دفاع از ولایت می دهد.

امام جمعه دیر با اعلام اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز از قیام عاشورا الگو گرفته است، عنوان کرد: اگر تا امروز درمقابل توطئه های دشمن ایستاده ایم در پرتوالهام گرفتن از حسین و عاشورای حسینی بوده است.

وی ادامه داد: ملت ایران همچنان شعار« هیهات من الذله» امام حسین(ع) را در مقابل دشمنان سرخواهد داد.

خطیب جمعه دیر بیان کرد: عزاداران حسینی با عزاداری و برافراشتن پرچم عزای حسینی  بر سردر تکیه ها و حسینیه هاشان اعلام می کنند که طرفدار حسین(ع) هستند و راه ایشان را ادامه و امر به معروف  ونهی ازمنکر می کنند.

حسینی  با تأکید بر لزوم استفاده از اشعار بروز در عزاداری ها برای مقابله با دشمن خاطرنشان کرد:عزاداری هایمان در چارچوب مسائل شرعی باشد و گویندگان مذهبی هم سخنان به نفع اسلام وانقلاب را بیان کنند.

وی اظهار کرد: تجلیل از شهیدان وظیفه  اخلاقی، دینی و سیاسی ماست و امروز مدیون شهدای مدافع حرم هستیم که امنیت را برای ما به ارمغان آورده اند و تجلیل واقعی از شهیدان پاسداری از آرمان های والای آنهاست.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه  امر به معروف  و نهی از منکر به معنای بی تفاوت نبودن به مسائل جامعه است،تصریح کرد: عمل به این فریضه الهی ضامن بقاء اسلام و انقلاب و ارزش های اسلامی است.

وی افزود: امروز تقویت نظام اسلامی و حمایت از رهبری و مسئولان نظام در رأس همه معروف هاست  و بزرگترین منکر تضعیف نظام اسلامی است.

حسینی اضافه کرد: هرکس که بخواهد با قلم و بیان خود نظام اسلامی را تضعیف کند در راستای اهداف دشمن حرکت می کند.

وی ابراز کرد: اهداف جنگ رسانه ای دشمن ایجاد بن بست و بدبین کردن مردم به دستگاه های مسئول و بزرگ جلوه دادن مشکلات است  و به خیابان آوردن مردم است.

خطیب جمعه دیر گفت: هرکس با کم کاری خود، یأس پراکنی و بدبینی به نظام اسلامی  را در جامعه مطرح کند در زمین دشمن بازی و پازل دشمن را مطرح کرده است.

حسینی افزود: در کنار بیان نقاط ضعف و انتقاد سازنده از دولت باید نقاط قوت نیز بیان شود و راه حل مشکلات کشور خالی کردن پشت دولت و ابراز برائت از فعالیت دستگاه های مسئول نیست.

وی یاد آور شد: دولت با روحیه جهادی و انقلابی، در میدان بودن، بامردم ارتباط داشتن و شبانه روزی کار کردن را نشان دهد و ملت نیز  از دولت  حمایت خواهد کرد.

امام جمعه دیر با اشاره به پاسخ محکم  اخیر سپاه پاسداران  به تروریست ها  عنوان کرد: حمله موشکی  به مقر تروریست ها در خاک عراق هشداری به همه دشمنان اسلام بود که اگر دست از پا خطا کنند با همین پاسخ محکم روبرو خواهند شد.

حسینی تأکید کرد: با بیداری ملت عراق  مسئله تفرقه انگیزی و فتنه اخیر دشمن با آتش زدن کنسولگری ایران  خنثی  و این کید دشمن به خودش برگشت.

وی با اشاره به مشکلات جایگاه های سوخت شهر دیر در ماه های اخیر تأکید کرد: اگر صاحب فعلی این دو پمپ بنزین بی عرضه هست و نمی تواند مدیریت کند فاتحه اش را بخوانید و با اعصاب مردم وفادار ما بازی نکنید.