پیشوا- فرماندار پیشوا گفت: خودباوری شرط عبور از مشکلات کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی بعد از ظهر شنبه در نشست مشترکی با مسئولان هیئت های مذهبی، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان پیشوا با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) گفت: ما مسلمانان افتخار داریم که جزو ارادتمندان و معتقدین به امام حسین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم و در این ایام محرم و صفر به واسطه لطف الهی و توفیقاتی که نصیبمان می شود می توانیم ارادت و محبتمان را به ساحت مقدس این بزرگواران ابراز کنیم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورا و انقلاب امام حسین(ع) است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران آمیخته با انقلاب عاشورایی حضرت سیدالشهدا(ع) است؛ فلسفه عاشورا مبارزه با طاغوت و استکبار و فلسفه نهضت امام خمینی(ره) نیز رهایی ملت ایران از زیر جور و ظلم طاغوتیان بود که زمینه شکل گیری آن در سال 42 و در ایام عزاداری سالار شهیدان توسط مردم انقلابی پیشوا شکل گرفت.

فرماندار پیشوا با بیان این که عزاداری های مردم پیشوا زبانزد عام و خاص است، اظهار کرد: برپایی مراسم و برنامه های آیینی و مذهبی ما مسلمانان به دلیل حرمت و قداست خاص آن باید عاری از هرگونه تکلف و آلایش بوده و در جهت انجام عزاداری های دینی و اسلامی آنگونه که شایسته ائمه اطهار(ع) باشد، تلاش کنیم.

عباسی ادامه داد: برای آنچه به عنوان دین، فقه جعفری و مکتب تشیع به امانت در اختیار ما قرار گرفته، زحمات و رنج های طاقت فرسایی کشیده شده است و با مطالعه زندگی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و تفکر در سیره زندگی آنها، این رنج و مشقت به وضوح دیده می شود و ما نیز باید با مجاهدت خود و بدون وارد شدن کوچکترین خلل، این امانت را به فرزندان و آیندگان خود سپرده و منتقل کنیم.

فرماندار پیشوا اضافه کرد: خداوند متعال، خود حافظ دین مبین اسلام است ولی در این راستا وظایف و تکالیفی نیز بر عهده ما نهاده شده که باید در جهت اجرای این تکالیف و در راستای وظایف شرعی و دینی خود، تلاش جدی داشته باشیم.

عباسی با بیان اینکه خرافات و بدعت ها یکی از آفات عزاداری هاست، اظهار کرد: علما، روحانیون، مداحان، واعظان، سخنرانان و همه کسانی که به نوعی می توانند کمک رسان باشند باید در جهت روشنگری مردم تلاش کنند تا خللی به عزاداری های امام حسین(ع) وارد نشود.