رشت- همایش «احلی من العسل» همزمان با ششمین روز از محرم الحرام با حضور پرشور نوجوانان در ۵۱ شهر استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ششمین روز از ایام محرم الحرام تجمع بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان همایش سوگواری «احلی من العسل» در سوگ شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) در ۵۱ شهر گیلان برگزار شد.

این همایش هرساله با حضور پرشور دانش آموزان نوجوان پسر در ششمین روز از ماه محرم به منظور اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل نوجوان و جوان جامعه با فلسفه و پیام قیام عاشورا و امام حسین(ع) برگزار می شود.

امسال نیز این همایش همزمان با سراسر کشور در ۵۱ شهر استان گیلان برگزار و نوجوانان انقلابی با حضور در این مراسم ارادت خود نسبت به حضرت قاسم بن الحسن (ع) شهید ۱۳ ساله دشت کربلا و امام حسین(ع) به نمایش گذاشتند.

اجرای نیات واقفان و ترویج فرهنگ وقف، قرائت زیارت عاشورا، نوحه خوانی و مداحی و سخنرانی درباره امام حسین(ع)، بیان رشادت و مصائب حضرت قاسم بن الحسن(ع) و عاشورا بود. این همایش در شهر رشت در مهدیه این شهر با حضور بیش از ۶۰۰ دانش آموز پسر نوجوان برگزار شد.

۶۰ بقعه گیلان میزبان سوگواره «احلی من العسل»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارکرد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش انتقال پیام عاشورا و شهدای دشت کربلا به نسل نوجوان جامعه است.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به برگزاری این مراسم در بیش از ۶۰ بقعه متبرکه استان گیلان، گفت: امسال نیز این همایش با حضور پرشور نوجوانان گیلانی در سراسر استان برگزار شد.

وی به اهداف دیگر برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و افزود: الگوسازی برای نسل های نوجوان و جوان جامعه از سیره و زندگی ائمه معصومین (ع) از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

برگزاری ششمین همایش «احلی من العسل» در رودسر

همایش «احلی من العسل» برای ششمین سال در شهرستان رودسر نیز این مراسم در مسجد شهدای این شهر با حضور نوجوان و مسئولان برگزار شد

سرپرست فرمانداری رودسر در این مراسم اظهار کرد: یکی از سفارش های مهم امام حسین (ع) به حضرت زینب (س) مراقبت و مواظب از قاسم بن الحسن (ع) بود.

علی وارسته با تأکید برلزوم الگوسازی از شهدای دشت کربلا برای نوجوانان و جوانان جامعه، افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز قاسم های فراوانی برای دفاع از آب و خاک جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند.

وی به رشادت حضرت قاسم (َع) نیز اشاره کرد و گفت: این مرگ را شیرین تر از عسل توصیف کردند و از امام حسین(ع) خواستند تا اجازه ورود به میدان نبرد را به ایشان بدهند. 

چهارمین همایش دانش آموزی «احلی من العسل» در آستارا

چهارمین همایش دانش آموزی «احلی من العسل» به یاد شهید نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا حضرت قاسم (ع) در امامزدگان ابراهیم و قاسم (ع) شهرستان آستارا برگزار شد. 

در این سوگواره بیش از ۱۰۰ دانش آموز پسر نوجوان مدارس آستارا و لوندویل  این شهرستان حضور داشتند و با سربندهای «یا قاسم بن الحسن»، «یا حسین(ع)» و «یا اباالفضل(ع)» در عزادارای شهدای دشت کربلا سینه و نوحه خوانی کردند.

 در سایر شهرستان های استان گیلان نیز این مراسم با شکوه هر چه بیشتر برگزار و نوجوانان گیلانی در فراق حضرت قاسم بن الحسن(ع) عزاداری و نوحه خوانی و سینه زنی کردند.