بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: جبهه مقاومت دانشگاهی قوی در مقابل تهاجم جهان استکبار تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در نشست با دبیران تشکل‌های دانشجویی بوشهر اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی باید در راستای اهداف و برنامه‌های طراحی‌شده با قدرت بالا به مسائل مختلف ورود کرده و اثرگذار باشند.

وی خواستار تقویت وحدت و همدلی تشکل های دانشجویی شد و اضافه کرد: تشکل های دانشجویی باید با وحدت، همدلی، تحمل و شرح صدر در کنار هم باشند و این وحدت به همان خط مقاومت دانشجویی منتج شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه تشکل های دانشجویی باید با نگاهی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند، متحد و همدل در کنار هم باشند، تصریح کرد: در صورتی که تشکل‌ها تنها به خودشان بپردازند خط آتش ضعیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال شرایط خاصی در کشور حکم‌فرما بوده و شاهد شرایط سخت، پیچیده و پرفراز و نشیب بوده‌ایم، افزود: دشمنان در نیمه دوم سال نیز فعالیت‌های خود را بر علیه کشور ما توسعه خواهند داد و با توجه به فعالیت مراکز آموزشی، در این حوزه نیز متمرکز خواهند شد.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر لزوم ایجاد یک جبهه مقاومت دانشگاهی قوی در مقابل تهاجم جهان استکبار اضافه کرد: این جبهه مقاومت دانشگاهی باید در مسیر مقام معظم رهبری حرکت کند.

وی از ویژگی‌های این جبهه به اسلامیت، انقلابی بودن، استکبار ستیزی، بصیرت افزایی، هوشمندی زمان شناسانه، وحدت تمامی نیروهای انقلابی و حضور در صحنه اشاره کرد و افزود: در مقابل تهاجم جهان استکبار، با سه لایه‌ مهاجم مواجه هستیم.

امام جمعه بوشهر گفت: لایه اول، مهاجم رسمی و پیدای خارجی مثل آمریکا و انگلیس است، لایه دوم لایه نیمه پیدای مرتبط با کشورهای مرتجع و مزدوران داخلی آنهاست و لایه‌ سوم لایه پیدا و پنهان داخلی است که پیدای آن مسئولان ناکارآمد و پنهان آن، افراد سودجویی هستند که دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با تمام توان و با شیوه‌های مختلف در راستای اهدافشان که براندازی این نظام است وارد عمل شده‌اند، اظهار داشت: جهان استکبار به سرکردگی امریکا به دنبال تهاجم نظامی بر علیه کشور نیست و آخرین خط تهاجم جهان استکبار، تحریم اقتصادی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با تحریم اقتصادی پیوند جامعه با رهبریت را از بین ببرد، ادامه داد: دشمن می‌خواهد وقتی این جدایی صورت گرفت، جامعه را مدیریت کرده و در مسیر براندازی نظام قرار دهند.

وی با بیان اینکه در مقابل تهاجم اقتصادی دشمنان، مسئولین در خط مقدم مبارزه هستند، افزود: اولین راهکار در مقابل تهاجم دشمنان این است مسئولین، دانشجویان و نیروهای انقلابی ماهیت تهاجم را بشناسند، آن را افشا کرده و به اطلاع مردم برسانند.