در دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز، تازه ترین موضوعات ارائه و برترین پژوهشگران فعال در حوزه نقشه برداری مغز تقدیر می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز را با هدف ایجاد همگرایی بیشتر در توسعه علوم و فناوری‌های نقشه‌برداری مغز و به‌روزرسانی اطلاعات پژوهشگران و اندیشمندان این حوزه ۱۸ و ۱۹ مهرماه ۹۷ برگزار می‌کند.

از برنامه‌های جانبی در بزرگترین رویداد نقشه‌برداری مغز کشور می توان به «برگزاری چندین کارگاه جانبی تئوری، عملی و مهارتی»، «نشست‌های تخصصی با انجمن‌ها»، «تقدیر از پژوهشگر برتر»، «جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز»، «سمینارهای علمی با اساتید برجسته»، « تقدیر از مقالات برتر» اشاره کرد.

این سمپوزیوم در دانشگاه علوم پزشکی تهران دایر خواهد شد.

در اختتامیه این سمپوزیوم از پژوهشگر برتر و همچنین مقالات برتر تقدیر و جوایز برگزیدگان مسابقات ملی واسط مغز و رایانه (IBCIC۲۰۱۸) و ایده‌پردازی کاربردهای تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی (FMRI) اهدا خواهد شد.

در این سمپوزیوم ۱۶ سخنران برجسته داخلی و خارجی، به به‌روزترین دستاوردهای حوزه نقشه‌برداری مغز خواهند پرداخت و آخرین دستاوردهای خود را در نقشه‌برداری مغز معرفی خواهند کرد.

همچنین آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز اولین جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز را همزمان با دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران با هدف حمایت و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌کند.

در این جشنواره شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نقشه‌برداری مغز جهت معرفی محصولات و فناوری خود در این حوزه مورد حمایت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز قرار می‌گیرند و با در اختیار داشتن فضای نمایشگاهی رایگان می‌توانند ارتباط خود را با پژوهشگران و اساتید حوزه نقشه‌برداری مغز نزدیک‌تر و فناوری خود را با آنها به اشتراک بگذارند.