نهاوند- رئیس اوقاف و امورخیریه نهاوند بر لزوم ساخت جایگاه ثابت ویژه موکب‌های اربعین در نهاوند تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام فیض اله اسد پور ظهر سه‌شنبه در ستاد اربعین شهرستان نهاوند با اشاره به ارسال محموله اقلام مواد خوراکی برای ایستگاه صلواتی مرز میرجاوه، گفت: یک تریلر انواع مواد خوراکی شامل سیب، سیب‌زمینی، آب‌معدنی برای توزیع در مرز میرجاوه ارسال‌شده است.

وی با اشاره به اقداماتی که در شهرستان انجام خواهد شد، گفت: اداره اوقاف با همکاری تبلیغات اسلامی شهرستان در راستای تعمیق بخشی به آموزه‌های دینی و توجه به نماز اول وقت آمادگی برگزاری نماز جماعت در نقاط مختلف شهرستان و در جوار ایستگاه‌های صلواتی را دارد.

رئیس اوقاف نهاوند بابیان اینکه ظرفیت استفاده از نیات خیر مردمی در این خصوص در شهرستان نهاوند مغفول مانده است، گفت: یکی از کشاورزان شهرستان یک باغ سیب برای توزیع محصول بین زائران اربعین اهدا کرده‌ و کشاورز دیگری نیز مزرعه سیب‌زمینی را در راستای خدمت به زائران امام حسین(ع) در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای بهتر اجراشدن برنامه‌های اربعین نباید بنشینیم تا یک هفته مانده به اربعین، گفت: امروز حماسه اربعین همچون حماسه عاشورای حسینی است که پس از چندین سال همواره موردتوجه عاشقان و ارادتمندان امام حسین(ع) است لذا باید برنامه‌ریزی‌هایی برای تسهیل تردد زائران انجام شود.

حجت الاسلام اسد پور افزود: امروز ساخت جایگاه ثابت برای موکب‌های اربعین و جانمایی مکانی مناسب برای استفاده هرساله زائران موردتوجه بسیار است و باید مسئولین امر به این مسئله توجه داشته باشند.

حجت الاسلام موسی محبی رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند نیز گفت: تعدد ایستگاه های صلواتی خوب است اما با توجه به اینکه تنها ۳۰ کیلومتر از حوزه شهرستان نهاوند در مسیر عبور زائران قرار دارد افرادی که علاقمند به ایجاد ایستگاه صلواتی هستند می توانند به صورت تجمیعی با موکب هایی که معرفی شده اند کار کنند.

احدالله ترکمان رئیس فنی و حرفه ای برادران شهرستان نهاوند نیز از آمادگی این مرکز برای تعمیرات خودروهای سبک در راه ماندگان خبر داد و گفت: این مرکز برای رفاه حال زائران امام حسین(ع) یک اکیپ سیار نیز در نظر گرفته است.