گرگان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از شناسایی شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: این افراد تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی‌اصغر طهماسبی اظهار کرد: بامداد امروز، تعداد چهار نفر از محیط‌بانان استان در پارک ملی گلستان با هشت نفر از متجاوزین و شکارچیان غیرمجاز درگیر شدند.

وی افزود: در این درگیری، یک نفر از محیط‌بانان به درجه رفیع شهادت نائل شد و دو نفر دیگر مجروح شدند که به‌صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند و مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: بابیان اینکه درگیری در حوزه انتظامی خراسان شمالی رخ‌داده تصریح کرد: هم‌اکنون مدیرکل محیط‌زیست و مسئولان مربوطه از استان در منطقه حضور دارند.

طهماسبی گفت: شکارچیان و متجاوزین شناسایی و یکی از عوامل مرتبط با موضوع نیز دستگیرشده و مورد پیگرد عوامل انتظامی قرار دارند که به‌زودی دستگیرشده و به مجازات خواهند رسید.

وی افزود: حوالی ساعت چهار بامداد امروز چهار نفر از محیط‌بانان پارک ملی گلستان با شکارچیان غیرمجاز در منطقه «سولگرد» این پارک درگیر شده که در این درگیری تاج محمد باشقره به شهادت رسید و دو محیط‌بان دیگر زخمی شدند.