قزوین-با حضور دادستان کل کشور محمدقاسمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی با حضور حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، ضمن تقدیر و تجلیل از زحمات چندین ساله حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، محمدقاسمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید قزوین معرفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب جدید قزوین در این مراسم گفت: عملکرد انقلابی سرلوحه فعالیت های اینجانب قرار دارد و انقلابی بودن به معنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه و قاطعانه عمل کردن است و این امور را به عنوان راس فعالیت هایم قرار می دهم؛  خط قرمز بنده در طول فعالیت چندین ساله در دستگاه قضایی، در راستای قانون امنیت حریم ولایت و ارزش های انقلاب اسلامی خواهد بود و هر مسئولی که از این مرز عبور کند و وارد عرصه های غیرقانونی شود باید شاهد برخورد سخت و قاطعانه ای از سوی دستگاه قضایی باشد.

محمدقاسمی بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم در راس برنامه های بنده بوده چراکه هزینه ریالی و معنوی پیشگیری کمتر از درمان است و چنانچه پیشگیری ها و پیگیری های قبل پرونده منجر به علاج و هدایت فرد متخلف نشود مجبور به تشکیل پرونده کیفری هستیم و با مفسدان اجتماعی و اقتصادی و متعدیان حقوق بیت المال برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی احیای حقوق عامه را به عنوان عمده ترین وظیفه دادستان عنوان کرد و یادآور شد: اگر حق جامعه تضییع شود افراد مستقیما وارد می شوند؛ در مواردی حقوق عامه در بسیاری از قوانینی که پیش بینی می شود در معرض خطر قرار می گیرد و متولی ندارد و دادستان به عنوان مدعی العموم موظف به پیگیری حقوق عامه است؛ دست خود را به سمت تمام مسئولان دراز می کنیم تا مواردی از حقوق عامه که قابل مشاهده است را به دستگاه قضایی گزارش دهند و قول مساعد برای احیای آن می دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب جدید قزوین مطرح کرد: دفاع قانونی از مدیران خدمت گذار و دلسوزی که در برابر ایادی زور وتزویر و در برابر افرادی که در اجرای دولت سیاست های دولت اخلال ایجاد می کنند از جمله برنامه های بنده است و یکی از وظایف مدعی العموم کوتاه کردن دست مدیران و مقامات فاسد از بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال است که سازمان های نظارتی می توانند مددکار دستگاه قضایی باشند.

قاسمی اضافه کرد: تمام توان و ظرفیت خود را در اجرای سیاست های دادستان و ریاست قوه قضائیه را به کار می گیریم.

دادستان عمومی و انقلاب سابق قزوین پیش از این سابقه ۹ سال خدمت را در قزوین داشت که به عنوان دادستان عمومی و انقلاب زنجان معرفی شد.

محمدقاسمی دادستان عمومی و انقلاب جدید قزوین هم معاونت دادستانی و فعالیت در این حوزه را در کارنامه سوابق خود دارد.

در این مراسم دادستان کل کشور، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران قضایی استان حضور داشتند.